וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבש שיתוף פעולה בין הבנקים, חברות כרטיסי אשראי וספקיות הסלולר; עשוי להניב להם כ-100 מ' ד' בתוך 5 שנים

ערן גבאי

27.10.2002 / 17:37

Mobipay תקים חברה ישראלית לאספקת שירותי תשלום ומסחר סלולרי, שתפעל בהתאם למודל הספרדי; הממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת ומשרד האוצר אמורים לקבוע מדיניותם



חברת Mobipay International ערכה מספר פגישות בישראל והחליטה לתמוך בהקמת חברת Mobipay Israel, שתספק שירותי תשלום ומסחר סלולרי ותפעל בגיבוי מלא של החברה העולמית, כך נודע ל-TheMarker.



מזה מספר חודשים מתקיימות פגישות בין גורמים במערכת הבנקאית לבין גורמים בחברות הסלולר הישראליות בניסיון לבחון שיתוף פעולה בנושאי שירותי תשלום ומסחר סלולריים, כחלק מניסיון להעתיק את המודל של Mobipay בספרד לארץ.



הבנקים וחברות האשראי, שהבינו שהתהליך בו המכשיר הסלולרי הופך לארנק אלקטרוני הוא בלתי נמנע, החליטו שלא לנסות לעצור את התהליך אלא להצטרף אליו ולבקר אותו מבפנים.



המודל העסקי של המיזם בנוי על כך שחברות הסלולר ייהנו מהשימוש בתשתית, מזמן האוויר ומהשימוש הגובר בהודעות SMS. הבנקים ייהנו מהשימוש בשירותי הסליקה שלהם.



גם חברות כרטיסי האשראי עשויות למצוא את הרווח שלהן מהשתלטות על שווקים חדשים - העברת כסף מאדם לאדם; שירותי חניה, מוניות, רכישת מוצרים על פי קוד מוצר מקטלוג וכו'.



Mobipay International במגעים עם עוד 25 מדינות להשקת הפעילות ומצפה ליישם את השירות בניסוי במספר מקומות כבר ברבעון הראשון של 2003.



נודע שהרקע להחלטה של Mobipay International להקים חברה ישראלית היא ההיענות החיובית של חברות הסלולר, הבנקים, וחברות האשראי בארץ להפעלה של שירותי תשלום ומסחר באמצעות הסלולר בישראל. עוד נודע כי Mobipay International תספק את הטכנולוגיה הניסיון והתמיכה העסקית להפעלת השירות בישראל.



ב-Mobipay International מאמינים שהתנאי המרכזי והכרחי להצלחת הפעילות, כך שתגדיל את היקף ההכנסות לכל השחקנים הנוטלים חלק במיזם - הבנקים, חברות האשראי וחברות הסלולר - היא החדרת השירות ליותר מ-50% משוק הסלולר והפיננסי בישראל. על פי ניתוח של החברה די יהיה לצרף למיזם שתי חברות סלולר בישראל ובנק מרכזי אחד או שניים כדי שהמיזם יצליח.



מניתוח שערכה Mobipay International ושניתח את נתוני השוק הישראלי בהנחה של שיעור חדירה של 1.6מיליון משתמשים וכ-17 אלף סוחרים החל מהשנה החמישית - שווי התמורה הכולל בשנה החמישית לכל משתתפי המיזם יגיע לכ-100 מיליון דולר, כשכ-45% מהתמורה תזקף למפעילות הסלולריות וכ-20% לבנקים. כבר בשנה הראשונה, מעריכים ב-Mobipay International, עשוי להניב המיזם בישראל תמורה של כ-12 מיליון דולר לשחקנים השונים בו.



חברת המחקר דאטה מוניטור שערכה מחקר בנושא לאחרונה קבעה שכ-13% מסך מנויי הסלולר יירשמו בעתיד כמשתמשי Mobipay.



Mobipay, שנוסדה בדצמבר 2000 ובין המשקיעים בה נמנים הגופים הפיננסיים הגדולים בספרד - BBVA - Bilbao Vizcaya Argentaria, SCH - Santander Central Hispano וחברות הסלולר הבכירות וודאפון, טלפוניקה ו-Amena, ביצעה במשך כחצי שנה פיילוט של השירות במדריד והשיקה את השירות מסחרית בויאדוליד. בספרד כבר החל תהליך של הרחבת השירות לכלל המדינה.



בארץ קיים נייר עמדה בנושא, אך הרגולטור - הממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת ומשרד האוצר - טרם קבעו את מדיניותם בנושא. בימים אלה פועלים מספר גופים במשק במטרה להבטיח את התשתית העסקית (באמצעות יצירת הסכמים עסקיים) בין השחקנים הפוטנציאליים השונים בשוק ובכך לנסות ולחזק את מעמד המיזם ולהגדיל את הסיכוי להשגת הסכמת הרגולטור לפעילותו. בספרד חברו למיזם יותר מ-70 מוסדות פיננסיים וחברות שירותי סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully