וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית מפתיעה: תעשיות מלח משכה את בקשתה מהממונה על ההגבלים העסקיים לאשר מיזוגה עם מפעלי ים המלח

אלי דניאל

27.10.2002 / 18:31

בכוונת החברה להגיש תוך מספר שבועות בקשה מחודשת, עם סיום המגעים בינה ובין מינהל מקרקעי ישראל ובכפוף לאשרור הסכם המיזוג בינה לבין מפעלי ים המלח



חברת תעשיות מלח , הנמצאת בשליטת בני משפחת דנקנר, הודיעה היום על משיכת הבקשה שהגישה לפני מספר חודשים לממונה על ההגבלים העסקיים בנוגע למיזוג פעילות המלח שלה עם זו של מפעלי ים המלח, הנמצאת בבעלות מלאה של כי"ל .



תעשיות מלח ציינה כי בכוונתה להגיש לממונה על ההגבלים העסקיים בקשה מחודשת לאישור המיזוג, לאחר שיסתיימו המגעים אותם היא מנהלת עם מינהל מקרקעי ישראל, ובכפוף לאשרור מחודש של הסכם המיזוג בינה לבין מפעלי ים המלח, הסכם אשר המועד האחרון להשלמתו באוקטובר.



בתעשיות מלח מעריכים כי בקשת המיזוג המחודשת תוגש לממונה על ההגבלים העסקיים בתוך מספר שבועות. יצוין כי לצורך השלמת המיזוג נדרש אישור ממשלת ישראל ושלטונות המס והגופים המוסמכים בשתי החברות, וזאת בנוסף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.



במסגרת הסכם המיזוג עליו חתמו שני הצדדים במהלך חודש מאי 2002, בוטלו הסכמי השיווק הבלעדיים ביניהם, לפיהם היתה תעשיות מלח המשווקת הבלעדית של מלח מתוצרת מפעלי ים המלח. בעקבות ביטול זה עתידה תעשיות מלח לקבל פיצוי של 125 אלף דולר בכל אחת מ-8 השנים הבאות.



על פי המיזוג אותו תיכננו לבצע שתי החברות, תעשיות מלח תרכז בחברה בת בבעלות מלאה את כל הנכסים שלה המשמשים לייצור מלח (למעט מקרקעין), ולאחר מכן היא תקצה למפעלי ים המלח 50% ממניות חברה זו תמורת 5 מיליון דולר. כמו כן, במועד השלמת המיזוג אמורה היתה החברה המשותפת לרכוש את הנכסים המשמשים את מפעלי ים המלח לייצור מלח (שוב, למעט המקרקעין) בתמורה ל-15 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully