וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: אי.סי.טל הישראלית עשויה לפרסם תחזית נמוכה מהקונצנזוס בשוק גם ברבעונים הקרובים

גתית פנקס

27.10.2002 / 19:10

אי.סי.טל ייצרה תזרים מזומנים חיובי מפעילות של 4 מ' ד' ברבעון, אולם מכרה חובות של 3 מ' ד', כך שהתזרים היה למעשה של מיליון ד'; CIBC חתכו תחזיות לרבעון הרביעי ו-2003;



בבתי ההשקעות ממשיכים לעכל את התוצאות הכספיות שפירסמה חברת אי.סי.טל הישראלית בשבוע שעבר, שאומנם הצביעו על עמידה בתחזיות אולם טמנו בחובם הנמכת תחזיות להמשך והדגימו את הקשיים בפניהם החברה ניצבת. ואלה בהחלט לא פשוטים וכוללים חולשה משמעותית בהכנסות משוק הטלקום - כבר רבעון שלישי ברציפות - והפרשה גבוהה לחובות מסופקים.



האנליסט ירון קנטי מבית ההשקעות אי.בי.אי (IBI) סבור כי האתגרים הללו הובילו את החברה לפרסם תחזית שהיתה נמוכה מהקונצנזוס של האנליסטים בשוק וכי מצב זה בהחלט יכול לקרות גם ברבעונים הקרובים.



אי.סי.טל דיווחה בשבוע שעבר על הכנסות של 24.3 מיליון דולר, רווח תפעולי של 4.6 מיליון דולר ותזרים מפעילות של 4 מיליון דולר. קנטי מעלה נקודה מדאיגה: במחצית הראשונה של 2002 החברה הפרישה לחובות מסופקים סכום של 1.6 מיליון דולר - כמו בכל שנת 2001 - וכי ברבעון השלישי החברה הפרישה 5% מהכנסותיה לחובות מסופקים - 1.2 מיליון דולר. "הגידול בהפרשה לחובות מסופקים מעיד טוב מכל על הגידול בסיכון בפעילות החברה", הוא סבור.



קנטי מציין כי במהלך הרבעון החברה ביצעה מכירת חובות בגובה של 3 מיליון דולר. ואם כך, התזרים מפעילות של 4 מיליון דולר משופע ממכירת החובות ובנטרול אקט זה, הרי שהתזרים של החברה היה מיליון דולר בלבד מפעילות שוטפת - לא חדשות טובות עבור החברה.



באי.בי.אי אומרים כי הקיטון בפעילותה של החברה אינו נובע מאיכות מוצריה - המיועדים לניטור ומניעת הונאות ברשתות תקשורת - אלא מירידה גורפת של ביקושי הלקוחות, וזו אחת הסיבות להשארת המלצת "תשואת שוק" על כנה. סיבות נוספות אותן מציין קנטי הן יכולת ההסתגלות המהירה של החברה לתנאי השוק המשתנים וקצב הצמיחה הגבוה אותו היא מציגה בשוק הבטחוני.



CIBC: שאול אייל חותך תחזיות ל-2003



האנליסטים שאול אייל ואיתי קדרון מבית ההשקעות CIBC (אופנהיימר) אף הם מאוכזבים מההדרכה שהחברה סיפקה להמשך וזאת למרות שהיא מראה על התייצבות בעסקיה של החברה. הם מעריכים כי עסקיה הבטחוניים של החברה יהיו ברבעון הבא 50%-60% מההכנסות (לעומת 60% ברבעון הזה) וכי אלה משוק הטלקום יסתכמו ב-40%-50%.



הם אף מנמיכים תחזיותיהם להמשך ומצפים להכנסות של 24.4 מיליון דולר ברבעון הבא (לעומת תחזית קודמת ל-27.4 מיליון דולר) ורווח של 24 סנט למניה (4.4 מיליון דולר) , לעומת תחזית קודמת לרווח של 24 סנט למניה. הם הורידו אף את התחזיות ל-2003 מהכנסות של 120 מיליון דולר ורווח של 1.11 דולרים למניה להכנסות של 105.6 מיליון דולר ורווח של 1.02 דולרים למניה (19.7 מיליון דולר).



המכפיל של החברה כיום הוא 8.3 על בסיס רווחי 2003, לאחר זינוק של 8% במניה ביום שישי האחרון. בבית ההשקעות אומרים כי החברות בנות ההשוואה לאי.סי.טל נסחרות במכפילים של 24 בממוצע, וכי מדובר בדיסקאונט רציני לאי.סי.טל. לאור זאת, הם הנמיכו את מחיר היעד למניה מ-25 דולר ל-14 דולר - עדיין 71% מעל למחיר המניה כיום.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully