וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי מקל עם רביזדה: הקטין הערבות הבנקאית אותה יידרש להפקיד ל-5 מיליון שקל

אמיר הלמר

27.10.2002 / 19:43

בעבר נדרש רביזדה להפקיד ערבות של 10 מ' ש'; בנוסף, הוא נדרש להעמיד נכסים בשווי של 5 מ' ש', שיעוקלו לטובת המדינה, כדי להבטיח שלא יימלט מהארץ עם שחרורו



בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על שינוי תנאי הערובה, אותה נדרש בנימין רביזדה, הנאשם בין היתר במעורבות בפרשת המעילה שגרמה לקריסתו של הבנק למסחר, להפקיד והורה על הפחתת סכום הערבות הבנקאית מ-10 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל. כמו כן, קבע השופט כי רביזדה יעמיד בנוסף נכסים נקיים משיעבוד ועיקולים בסכום של 5 מיליון שקל ועל נכסים אלו יוטל עיקול לטובת המדינה.



רביזדה נעצר מיד עם גילוי המעילה בבנק למסחר והוא נמצא במעצר למעלה משישה חודשים, לאחר שכבר הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו מעורבות בפרשת המעילה בבנק למסחר. רביזדה, שהינו פעיל בשוק האפור, הואשם כי נתן הלוואות לעופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, פקידת הבנק המואשמת בביצוע המעילה, והיה מודע לכך שהכספים שקיבל מממקסימוב, מקורם במעילה.



בדיון שהתקיים לפני כחודשיים בבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים, התקבלו טענות סניגורו, עו"ד אורי רון, כי אין בידי הפרקליטות ראיות, לכאורה, להוכחת אשמתם; בית המשפט המחוזי הורה אפוא על שחרורם בערבות, ואולם הורה לרביזדה להפקיד 10 מיליון שקל במזומן.



רביזדה עירער מספר פעמים על גובה הערבות שנקבעה וטען כי אין ביכולתו להעמיד אותה, שכן כל כספיו, המופקדים בחשבונות בבנקים שונים, נתפסו ועוקלו ע"י המדינה. למרות זאת, ערעוריו נדחו להחלטה הנוכחית.



בדיון שנערך טרם ההחלטה טען עורך דינו של רביזדה כי החישוב לפיו הכניסו עסקיו של רביזדה כ-5 מילארד שקל ב-5 שנים וכי הרווחים שגזר מהכנסות אלו עומדים על כ-10% מהסכום אינו נכון וכי מחוות דעת של רו"ח שהוגשה מטעמו לביהמ"ש עולה שהכנסותיו במהלך 5 השנים האחרונות עמדו על 800 מיליון שקל בלבד.



מקורבים לרביזדה אמרו היום כי בכוונתו להגיש ערר על החלטה זו, שכן אין באפשרותו להעמיד ערבות בגובה שנקבע ע"י ביהמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully