וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת העלמות המס בארה"ב: הפועלים יפריש 70 מיליון דולר

יוסי ניסן

6.10.2016 / 9:26

הסכום מצטרף להפרשה של 50 מיליון דולר שהבנק כבר הפריש בפרשה. בבנק מדווחים כי ההפרשה עשויה להשפיע מהותית על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי

אריק פינטו.
אריק פינטו

בנק הפועלים הודיע הבוקר (ה') כי יפריש בדוחות הרבעון השלישי עוד 70 מיליון דולר בגין חקירת הרשויות בארה"ב על הסיוע לכאורה ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס ולהלבין הון. הסכום מצטרף להפרשה של 50 מיליון דולר שהבנק כבר הפריש בפרשה. בבנק מדווחים כי ההפרשה עשויה להשפיע מהותית על התוצאות הכספיות לרבעון זה.

בסוף ספטמבר נפגשו נציגי הבנק עם משרד המשפטים האמריקאי ובסוף הפגישה הוחלט על ההפרשה הנוספת. במהלך הפגישה נדונו גם שיטות אפשריות מסוימות לגיבוש הסדר בין הבנק לבין משרד המשפטים האמריקאי וכן נדונו באופן ראשוני עקרונות חישוב של רכיבים מסוימים אשר עשויים להיות חלק מהסכום שאפשר שתשלם קבוצת הבנק למשרד במסגרת הסדר מוסכם, אם וכאשר יצליחו הצדדים להגיע להסכמה ביחס להסדר.

בבנק מוסרים כי "נוכח אי הוודאות אשר עדיין שוררת, לרבות ביחס לרכיבים נוספים אשר הבנק עלול להידרש לשלם בגינם במסגרת הסדר אפשרי עם משרד המשפטים האמריקאי, ואשר לא נכללים באמדן הראשוני האמור, אפשר שהתוצאות בסופו של דבר יהיו שונות באופן מהותי מסכום ההפרשה האמור. כמו כן, אין בהפרשה זו משום הודאה בטענה כלשהי שעלולה לעלות כנגד קבוצת הבנק על-ידי הרשויות בארה"ב".

במקביל, הפועלים מודיע כי ההפרשה הנוכחית אינה מתייחסת לבדיקה המתנהלת על-ידי מחלקת השירותים הפיננסיים של מדינת ניו-יורק (ה-NYDFS), אשר ביחס אליה אין מידע חדש.

החקירה של בנק הפועלים בפרשת הסיוע להעלמות המס והלבנת ההון של לקוחותיו האמריקאים מתנהלת כבר מספר שנים, שבמהלכן הבנק מסר לרשויות בארה"ב מידע בדבר הפעילות הבנקאית של קבוצת הבנק עם לקוחות אמריקאים. למרות ההפרשה שביצעו, בבנק הפועלים מתעקשים כי עדיין אינם יודעים להעריך את הנזק, וכי ביצעו את ההפרשה הקודמת רק בשל ההנחיה של המפקח על הבנקים שנבעה מ"שמרנות חשבונאית". בבנק מודים כי ביצעו בדיקות פנימיות בסיוע יועצים משפטיים חיצוניים לגבי הלקוחות האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully