וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר סרוסי: יציבות הבנקים - אינטרס לאומי

9.10.2016 / 8:16

במהלך השתתפותו בכנס קרן המטבע הבינלאומית אמר יו"ר בנק הפועלים כי "רבים מהגורמים עימם נפגשתי הביעו תהיה על כמה מן הצעדים הרגולטורים והחקיקתיים שננקטו ע"י קובעי המדיניות הכלכלית בישראל"

יאיר סרוסי בכנס המטבע הבינלאומי.
יאיר סרוסי בכנס קרן המטבע הבינלאומית

"יציבותה של מערכת הבנקים והפיננסים בישראל בולטת לחיוב בעולם של משברי בנקים במקומות שונים, בעיקר באירופה. במדינות שבהן הבנקים נמצאים תחת לחץ ויש חשש לחוסנה של המערכת הבנקאית, האזרחים מאבדים את תחושת הביטחון", כך אמר יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, המשתתף בימים אלה בכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית.

סרוסי הבהיר כי "אחד הלקחים הבולטים מן הזעזועים בעשור האחרון הוא שיציבות מערכת הבנקאות היא אינטרס לאומי ממעלה ראשונה, היא מביאה תועלת רבה למשק, ומשגה הוא להתייחס ליציבות זו כמובנת מאליה. לאור זאת, רבים מהגורמים עימם נפגשתי הביעו תהיה על כמה מן הצעדים הרגולטורים והחקיקתיים שננקטו ע"י קובעי המדיניות הכלכלית בישראל, אשר לא בהכרח מחזקים את יציבות המערכות הפיננסיות והבנקאיות. המסר ששמעתי מבני-שיחי בנושאי רגולציה וחקיקה הוא כי רצוי שישראל תפעל להגברת תחושת הוודאות של המשקיעים והיזמים, כדי לחזק את היציבות ולהאיץ את קצב הצמיחה".

"הנושא המרכזי בדיוני הכנס הוא מצבם הבעייתי של חלק מן הבנקים המסחריים הגדולים באירופה, בפרט באיטליה, וכן בסיכונים הפוטנציאליים למערכת הפיננסית בבריטניה, בעקבות ההצבעה במשאל העם על יציאתה מהאיחוד האירופי", אמר סרוסי בעקבות פגישותיו עם נגידי בנקים מרכזיים, בנקאים בכירים, אנליסטים ונציגי בתי השקעות בינלאומיים. "בשיחות שקיימתי עלה כי קיימת אי-ודאות גדולה באשר להתפתחויות הכלכליות והפוליטיות במדינות המפותחות בשנה-שנתיים הקרובות. אי-ודאות זו מורגשת במיוחד לגבי היבשת האירופית, בגלל הריבית הנמוכה, המחירים הגבוהים של נכסים ריאליים ופיננסיים, מצבם של חלק מן הבנקים באירופה ומצבן של מדינות שעדיין לא הצליחו להתאושש ולחזור ליציבות לאחר המשבר הגדול של 2008-9. שיעור האבטלה ברוב המדינות האירופיות נותר גבוה, ונתוני הצמיחה הכלכלית מאכזבים. לכך יש לצרף תהליכים פוליטיים כגון הברקזיט ועליית השפעתם של גורמים לאומניים ופופוליסטים במדינות שונות, שבחירות צפויות להתקיים בהן בחודשים הקרובים. הצפי הכללי הוא כי הצמיחה בעולם תהיה איטית, ובין כלכלנים ומשקיעים קיים חשש מצעדים לאומניים העלולים לפגוע בסחר הבינלאומי".

סרוסי הוסיף כי "לעומת הדשדוש המתמשך באירופה, ברוב מדינות העולם יש צמיחה. מעודדים במיוחד הם נתוני המשק האמריקני. בחוגים כלכליים ופיננסיים מוקדשת תשומת-לב רבה לשאלת העיתוי והמינון של העלאות בשער הריבית של ה-FED בחודשים הקרובים, למרות שכמעט הכל שותפים להערכה שרמת הריבית תישאר נמוכה לאורך זמן רב, לאחר מספר מועט של העלאות ריבית שם. כמובן שהבחירות בארה"ב, שיתקיימו בעוד כחודש, מעוררות עניין רב כאן".

"בניגוד לכנסים דומים שבהם השתתפתי בשנים האחרונות, בכנס הנוכחי ניכר שיפור משמעותי בהערכות לגבי המשקים המתעוררים, בעיקר על רקע התייצבות ואף שיפור באינדיקטורים הכלכליים של סין", אמר סרוסי. "המשקיעים הגלובליים חוזרים להשקיע במדינות המתעוררות, גם בתחום הריאלי, של השקעות ישירות, וגם בתחום ההשקעות הפיננסיות.

על רקע זה, נמשכת ואף גוברת ההתעניינות במשק הישראלי ובהזדמנויות העסקיות בו, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, התשתיות, האנרגיה והפיננסים. בצד השיפור בנתוני שוק העבודה - הגידול במספר המועסקים ובשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, והירידה בשיעור האבטלה עד לרמה של 'תעסוקה מלאה', וקיומו של עודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, כל אלה בולטים לחיוב ומחזקים את ההערכה בדבר עמידותו של המשק הישראלי בפני זעזועים חיצוניים".

פרס הבנק הטוב בישראל

במהלך הכנס הוענק לבנק הפועלים פרס "הבנק הטוב ביותר בישראל" ע"י נציגי המגזין היוקרתי "Global Finance". זוהי השנה החמישית ברציפות שבנק הפועלים זוכה בתואר "הבנק הטוב ביותר בישראל". הבחירה בבנק הפועלים נעשתה במסגרת התחרות השנתית שעורך "Global Finance" לבחירת הבנקים הטובים ביותר ב-29 מדינות מפותחות ברחבי העולם, על סמך בחינות מקיפות והתייעצויות עם בכירים במערכות הבנקאות והפיננסים ואנליסטים. תהליך הבחירה משלב קריטריונים אובייקטיביים – כגון גידול בהיקף הנכסים, נתוני רווחיות, פיתוח פעילויות חדשות וחדשנות במוצרים – וניתוח שהתבסס על עמדותיהם של אנליסטים ומומחים אחרים בתעשייה הפיננסית. לניתוחים אלה נוספו תוצאות סקר שערך Global Finance בקרב קוראיו.

עורכי המגזין אמרו, כי המשותף לבנקים שנבחרו השנה, ובהם בנק הפועלים, הוא שילוב של חזון ועוצמה, שסייע להם לבלוט מעל מתחריהם.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, אמר בתגובה: "אני מודה לעורכי Global Finance על הפרס שהוענק לנו במהלך כנס IMF. פרס זה הוא עדות נוספת להכרה הכלל-עולמית בכך שבנק הפועלים הוא הגדול והמוביל בבנקאות בישראל. הישג זה הוא בזכות העובדים והמנהלים המקצועיים והמסורים של הבנק, והאסטרטגיה הרב-שנתית שלנו, המבוססת על חדשנות ויצירתיות. אנו נמשיך ליישם אסטרטגיה ארוכת טווח המבוססת על מקצוענות, מצוינות וחדשנות ונדגיש בכל הזדמנות את היותנו בנק אנושי, אישי וטכנולוגי". פינטו הוסיף כי "נמשיך להיות גורם מרכזי ומוביל במוקדי הפעילות העיקריים והחשובים במשק, כגון השקעות בתשתיות, הצריכה הפרטית ושוק הנדל"ן והמשכנתאות, הטכנולוגיה, העסקים הקטנים והבינוניים, המגזר השלישי וכו', תוך הדגשת החדשנות בבנק בעידן המהפכה הדיגיטלית. נפעל גם להמשך צמיחה בינלאומית ממוקדת, שתתבסס על זיהוי אזורים ויעדים בעלי פוטנציאל רווחיות יציב וארוך-טווח".

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully