וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון בעלויות: כיל תמכור קרקעות שיועדו למטה שלה

קובי ישעיהו

9.10.2016 / 16:30

עסקת ה"Sale and Leaseback" צפויה לחסוך לכיל עלויות כבדות, ומצטרפת לסגירת פעילויות האשלג באתיופיה ועצירת פרויקט מחשוב גדול

אשר גרינבאום. צילום: איל יצהר, גלובס
אשר גרינבאום/גלובס, צילום: איל יצהר

על רקע ההרעה בתוצאותיה, ממשיכה כיל ( 1,442 +0.07% ) לנקוט מהלכים לעצירת השקעות ענק מתוכננות, בהובלת המנכ"ל הזמני שמונה לאחרונה, אשר גרינבאום. ל"גלובס" נודע כי כיל, שעתידה לרשום הפסד גדול ברבעון השלישי השנה בשל מחיקת השקעות ענק בארץ ובחו"ל, מקדמת מהלך למכירת קרקעות שרכשה בבאר שבע ב-2014 לצורך בניית קומפלקס משרדים שיאכלס את מטה הקבוצה. בד בבד, תשכור כיל מהרוכשת את קומפלקס המשרדים לאחר שתסתיים הבנייה (עסקת Sale and Leaseback). לאחרונה פרסמה כיל מכרז בין חברות הנדל"ן הגדולות בישראל והיא ממתינה להצעותיהן.

מדובר בשני מגרשים שנרכשו מעיריית באר שבע לפני כשנתיים וחצי, עליהם תכננה כיל לבנות משרדים בשטח של כ-30 אלף מ"ר. מהלך המכירה והשכרת הקומפלקס לאחר בנייתו, צפוי לחסוך לכיל עלויות הקמה המוערכות במאות מיליוני שקלים, ולפנות לה מקורות מימון.

כיל צפויה כאמור לדווח על הפסד נקי של מאות מיליוני דולרים ברבעון השלישי השנה, על רקע מחיקות חד פעמיות גדולות: עצירת ההשקעה במכרה האשלג באתיופיה עליה דיווחה ביום חמישי האחרון (שתביא למחיקת השקעה של 170 מיליון דולר) והפסקת פרויקט ההרמוניזציה (פרויקט מחשוב גדול להקמת מערכת ERP גלובלית) עליה דווח בסוף ספטמבר (עדיין לא התקבלה החלטה על היקף המחיקה, אך היקף ההשקעה בספרים עמד על 225 מיליון דולר בסוף יוני). עצירת הפרויקטים הללו תוביל למחיקה חד פעמית בסך 300-400 מיליון דולר ברבעון השלישי.

עוצר פרויקטים שיזם בורגס

מאז שנכנס לתפקידו כמנכ"ל הזמני של כיל בספטמבר (כשהחליף את סטפן בורגס המתפטר), הוביל אשר גרינבאום מספר מהלכים גדולים ועצירת פרויקטים שהוביל קודמו בתפקיד, במטרה לחסוך לחברה השקעות גדולות ברבעונים הבאים ובשנים הקרובות. סגירת הפעילות באתיופיה והפסקת פרויקט ההרמוניזציה, שני פרויקטים שיזם בורגס, צפויים לחסוך לכיל השקעות בהיקף של 700-800 מיליון דולר בשנים הקרובות. ביחד עם המהלך בבאר שבע, צפויה החברה לחסוך קרוב למיליארד דולר בסך הכול.

כיל מתמודדת, כידוע, עם צניחת מחירי האשלג בשנתיים האחרונות. במחצית הראשונה של השנה הציגה החברה, שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר, ירידה של 36.5% ברווח הנקי ל-186 מיליון דולר. מניית כיל רשמה ירידה של 30% בשנה האחרונה, ושווי החברה התכווץ ל-18.3 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully