וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מתנגד להצעת חוק להגבלת החשמל חינם לעובדי חברת חשמל

צבי זרחיה

28.10.2002 / 9:11

ליצמן: סוגיית צריכת החשמל חינם של עובדי חברת החשמל היא פופוליסטית ונועדה לצרכים פוליטיים בלבד



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), סבור כי סוגיית צריכת החשמל חינם של עובדי חברת החשמל היא פופוליסטית ונועדה לצרכים פוליטיים בלבד. ליצמן הפתיע אתמול כשאמר את הדברים בסיור שקיימה הוועדה בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה. בסיור השתתפו גם הח"כים משה גפני (יהדות התורה) ומיכאל נודלמן (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו).



ליצמן הוסיף כי הכנסת אינה צריכה לאשר את הצעת החוק שהגיש ח"כ אברהם פורז (שינוי) הבאה להגביל את צריכת החשמל חינם של עובדי החברה. לדבריו, "עובדי חברת החשמל עשו כבר מחווה והביאו עמם רצון טוב למו"מ כשוויתרו על חלק גדול מצריכת החשמל חינם על ידי כך שפתחו במו"מ עם ההנהלה. הם עשו זאת בניגוד לקבוצות אחרות במשק, כמו בזק, שגם בהן מקבלים תוספות והטבות חינם".



לדברי יו"ר חברת החשמל, אלי לנדאו, "כ-30% מתקרת צריכת החשמל חינם של עובדי החברה קוצצה ואין עוד חברה ממשלתית שעשתה צעד כזה עד היום; לא האוניברסיטאות, לא בתי הזיקוק, לא בתי החולים ולא בזק. היחידים שוויתרו על ה'שירות חינם' הם עובדי חברת החשמל אשר החליטו לישר קו עם תביעות המשק". יצוין כי החיסכון לחברת החשמל, בקיצוץ עליו הוסכם עם העובדים, הוא עד 12% מעלות הצריכה.



ליצמן דרש שלא להעלות את מחירי החשמל וכן להתקין בעיר בני ברק גנרטורים לאספקת חשמל בחינם, זאת לאחר שהתברר כי 40% מתושבי העיר אינם משתמשים בחשמל בשבת. במהלך הסיור התברר לליצמן כי מדי שבת מועסקים בחברה 16 יהודים בתפקידי פיקוח ואחזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully