וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אל על: נטיס כל המטענים לישראל וממנה במקרה של מלחמה במפרץ

זוהר בלומנקרנץ

28.10.2002 / 9:44

זאת, אם כתוצאה מהמלחמה יפסיקו חברות התעופה הזרות את טיסות המטענים ארצה



מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, התחייב להטיס את כל המטענים לישראל וממנה, במקרה של מלחמה בין ארה"ב לעיראק. זאת, אם כתוצאה מהמלחמה יפסיקו חברות התעופה הזרות את טיסות המטענים ארצה.



מאל על נמסר אתמול כי בכנס השנתי של אגף המטענים, שנערך בשבוע שעבר במלון דן פנורמה בתל אביב, בהשתתפות 800 לקוחות וסוכני מטענים, אמר שפירא: "במידה שתפרוץ מלחמה, אל על תמשיך להיות המוביל הלאומי ולא תשאיר גרגר של מטען בארץ. מעבר לכך, אל על מתחייבת למלא את החלל של החברות הזרות, במידה שלא יפעילו טיסות, למען הכלכלה והתעשייה במדינת ישראל".



שפירא סיכם את 2002 "כשנה של הגברת פעילות בתחום המטענים, המהווה נתח כלכלי משמעותי מרווחיה של אל על, במיוחד לאור תקופת השפל בתיירות הנכנסת. ההכנסות של מחלקת המטענים באל על נאמדות ב-200 מיליון דולר בשנה".



לדברי מנהל אגף מטענים באל על, דני שפירא, "בתקופה האחרונה חלה התפתחות משמעותית בהיקף הפעילות של אל על בהטסת מטענים למזרח הרחוק. מעבר לטיסות הנוסעים אותן מפעילה אל על למזרח הרחוק, מפעילה החברה טיסות מטען סדירות להונג קונג, בומביי, סיאול, קולומבו, טשקנט וקזחסטן. לאחרונה החלה אל על להפעיל גם קו מטען לשנגחאי". לדבריו, בנוסף מעבירה אל על מטען בטיסות הנוסעים הרגילות הפועלות ל-45 יעדים.



בנאום במועדון בכירי התיירות סקול בתל אביב, אמר שפירא כי אל על מתכוונת להגדיל את חלקה בשוק התעופה המתכווץ באמצעות שיווק אגרסיווי ותוך כניסה לתחום טיסות השכר. בכוונתה גם להגדיל את מכירותיה באינטרנט, כפי שעושות שאר חברות התעופה בעולם.



לדבריו, לראשונה זה עשור צפויה ירידה בתיירות היוצאת מישראל, ככל הנראה בשיעור של כ-5%. כדי להגדיל את חלקה בשוק ההולך וקטן, גם בשל היעלמותה של התיירות הנכנסת, הוסיפה אל על טיסות ליעדים שונים.



שפירא אמר כי בכוונתו לחזק את תחום המכירות והשיווק באל על. "על כל מתחרה לדעת שאם ירצה לקחת חלק שוק של אל על, הוא ייתקל במלחמה, כי כך עושה חברה מסחרית. אם חברה מאבדת חלק שוק ונמנעת מתגובה כדי להימנע מהפסד בטווח הקצר, סופה שתפסיד בטווח הארוך גם נתח שוק וגם רווח", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully