וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא רוכש מרכז עסקים לונדוני נוסף ב-300 מיליון ליש"ט

טלי ציפורי

13.10.2016 / 13:54

מדובר במתחם "הולבורן לינקס" שגובל בקובנט גארדן היוקרתי. שגיא: "השקעה זו היא ביטוי לאמון שלנו בלונדון ובכלכלה הבריטית, גם לאחר הברקזיט"

טדי שגיא. ניק קלארק,
טדי שגיא/ניק קלארק

אחרי שרכש את שוק הקניות הלונדוני הפופולרי "קמדן מרקט", המיליארדר הישראלי טדי שגיא ממשיך להרחיב את פעילות הנדל"ן שלו בבירה הבריטית, וממשיך לעשות את זה בגדול.

קבוצת טדי שגיא רכשה את מתחם "הולבורן לינקס" (Holborn Links) שבמרכז לונדון תמורת 300 מיליון ליש"ט (366 מיליון דולר), כך לפי הערכות שהגיעו לידי "גלובס". המתחם הענק, שממוקם במרכז לונדון, מרכז 34 מבנים גדולים בשטח כולל של 43 אלף מ"ר המשתרעים על 16 דונם (4 אקר).

"הולבורן לינקס" נחשב לאחד מאזורי העסקים התוססים בלב לונדון, שמאגד לתוכו חברות ותאגידים מוכרים לצד עשרות תיאטראות ומוסדות תרבות. בנוסף, באזור הולבורן פועלים מלונות רבים, כמו מלון וולדורף אסטוריה.

מתחם "הולבורן לינקס" גובל בקובנט גארדן היוקרתי ובאזור הסוהו הטרנדי. 34 המבנים משמשים למשרדים, קמעונאות, מוסדות השכלה ומגורים. קומות הקרקע של המבנים הפונות לרחוב מושכרות לחנויות בוטיק ולמסעדות. השוכרים העיקריים של הקומות העליונות הם תאגידים מבוססים ומוכרים מענפי המדיה, הממשל והפיננסיים.

מתחם זה הוא מהנגישים ביותר בעיר ונמצא בקרבת ארבע תחנות רכבת תחתית. בנוסף, תחנת רכבת תחתית חדשה הצמודה למתחם צפויה להיפתח בשנת 2018, ולפי הערכות תשרת כמיליון וחצי נוסעים מידי יום לפחות.

על אף שהמתחם משרת בחלקו הגדול חברות גדולות ומוכרות, בקבוצת טדי שגיא מתכוונים למשוך אליו גם סטארטאפיסטים ועסקים קטנים ובינוניים שימשיכו את צמיחתו. המתחם נמכר לשגיא על ידי קבוצת משקיעים זרים שיוצגו בעסקה על ידי קבוצת ההשקעות Triangle.

שגיא מסר: "השקעה זו היא ביטוי לאמון שלנו בלונדון ובכלכלה הבריטית, גם לאחר הברקזיט. מתחם הולבורן יהווה בסיס אידיאלי לצמיחה של עסקים חדשים ומבטיחים, שיוכלו להבטיח את מעמדה של העיר כאחד ממרכזי העסקים המובילים בעולם".

שגיא (45), נזכיר, הוא אחד המיליארדרים הישראלים הבודדים שיש בעולם. שווי הונו נע סביב 17 מיליארד שקל.

מדובר בעסקת הנדל"ן השנייה בגודלה של קבוצת טדי שגיא. לפני כשנתיים רכשה הקבוצה את החלק העיקרי של "קמדן מרקט", ולאחר שרכשה את יתרת השווקים הסובבים לו - תמורת סכום מצטבר של כחצי מיליארד ליש"ט - איחדה אותם לחברת מרקט-טק שהונפקה בבורסה הראשית של לונדון בשנת 2014 והיא נסחרת כיום לפי שווי של 823 מיליון דולר. יתר החברות הציבוריות ששגיא הוא בעל שליטה בהן או בעל מניות עיקרי בהן הן פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים (3.7 מיליארד דולר); Safecharge, מפתחת פתרונות הסליקה (408 מיליון דולר) ו-Crossrider, מפיצת אפליקציות (63 מיליון דולר).

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully