וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה: OTI ניתרה ב-44% בניגוד למגמה

סופי שולמן

28.10.2002 / 10:05



בורסות אירופה סיימו ביום שישי שבוע ראשון של ירידות, לאחר שבועיים רצופים של מגמה חיובית. בכך הפגינה היבשת חולשה יחסית, שכן המניות האמריקאיות הצליחו לשמר את המגמה החיובית שנושבת בחודש האחרון בבורסות. כמה דו"חות כספיים שפורסמו השבוע תרמו לפסימיות בקרב המשקיעים האירופיים. הודעתה של יצרנית התרופות הבריטית הגדולה גלקסוסמית'קליין, שלפיה נשחקו מכירותיה עקב תחרות קשה של חברות גנריות, הובילה את המגמה השלילית.



בעקבות זאת התייצב מדד פייננשל טיימס 100 הלונדוני ברמה של 4,051 נקודות, לאחר שאיבד 1.9% בסיכום השבועי. גם מדד דאקס של הבורסה המרכזית בפרנקפורט רשם ירידה של 1.9% וחתם את שבוע המסחר ברמה של 3,056 נקודות. מתחילת השנה איבד המדד הגרמני 40%, ובשלב זה הוא הוכתר כמדד אירופי בעל הביצועים הגרועים ביותר. בנפילה החדה ביותר השבוע בלט מדד קאק הצרפתי שצנח ב-3.2%.



מרבית פעילי השוק באירופה סבורים כי גם בשבוע המסחר שמתחיל היום לא יהיו בשורות טובות. הם צופים ירידות בעיקר עקב דו"חות כספיים של דויטשה בנק ואלקטל, ענקית ציוד התקשורת הצרפתית, שאמורים להתפרסם השבוע. על פי הערכות, יודיעו שתי החברות כי הביצועים ברבעון הרביעי יהיו חלשים מהתחזיות הקודמות.



המניות הישראליות סיימו שבוע שני ברציפות של עליות, בניגוד למגמה השלילית במדדים המרכזיים. מדד 15 של מיטב הוסיף 3.5% לרמה של 48.51 נקודות. מתחילת אוקטובר רשם המדד עלייה של 10.7%, ונראה כי החודש יהפוך לטוב ביותר בהיסטוריה הלא ארוכה של המדד. מיטב השיקה אותו באוקטובר 2001 ברמה של 100 נקודות בסיס.



אחת התורמות העיקריות לקפיצתו של מדד הישראליות היתה OTI (און טראק), שניתרה ב-44% השבוע. המניה שנסחרת בפרנקפורט, עלתה למחיר של 6.2 יורואים, המשקף שווי של 9 מיליון דולר לחברה. באחרונה השלימה OTI ספליט הפוך ביחס של 1 ל-10 במניותיה במטרה לעמוד בדרישות הסף של בורסת נאסד"ק. מפתחת הטכנולוגיה לייצור כרטיסים חכמים מראש פינה הגישה בקשה לרישום מניותיה למסחר בבורסת הטכנולוגיה האמריקאית, ועל פי הערכות החברה תהליך זה אמור להסתיים עד תחילת נובמבר. בשלב זה לא פירסמה OTI כל מידע חדש בנוגע לתחילת המסחר במנייתה בנאסד"ק.



גם אורידיון שנסחרת בבורסה החדשה של שווייץ, נהנתה משבוע חיובי בניגוד למגמה הכללית בשוק. המניה עלתה ב-6% וחתמה את השבוע במחיר של 1.9 פרנק שווייצי.



מניית XTL הנסחרת בלונדון היתה אחת הבודדות שרשמה ירידה חדה בשבוע החולף. המניה איבדה 9% לשפל של 26 פני. מתחילת השנה נפלה מניית החברה ב-38% ושווי השוק הנוכחי שלה הוא 43 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully