וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש נעתר לבקשת סטארבנד: העניק לה ארכה עד ה-26 בינואר להגשת הצעה לתוכנית הבראה

גתית פנקס

28.10.2002 / 11:24

חודשיים אחר כך יהיה על החברה להשיג הסכמת כל נושיה להסדר; סטארבנד: לאחר פירוק חוזה השיווק המחייב עם אקוסטאר, חתמנו על הסכמים עם 2,000 מפיצים חדשים



חברת סטארבנד מוירג'יניה, החברה הבת של גילת לוויינים (37%) הנמצאת בעצמה בהקפאת הליכים, קיבלה ארכה מביהמ"ש לפשיטות רגל בדלוור (וילמינגטון) עד ה-26 בינואר כדי להגיש תוכנית הבראה שתחלץ אותה ממצבה הקשה. בכך, נענה בית המשפט לבקשתה של סטארבנד, שהודיעה כי לא תוכל להשלים את התוכנית ולקבל הסכמת נושיה עד למועד המקורי שנקבע - 27 בנובמבר.



כעת, יהיה לחברה זמן לקבל את אישור הנושים להסדר המוצע עד ה-27 במארס - כך מדווח ה"דאו ג'ונס". הסיבה אותה מציינת סטארבנד בבקשה להארכת מועד היא "הצלחת החברה לייצב את עסקיה, ובעיקר הגעה להסדר חדש עם אקוסטאר לפיו יוסרו המכשולים שההסכם המקורי עימה הציב לפני סטארבנד".



סטארבנד היא חברת האינטרנט הביתי המשותפת לגילת לוויינים, אקוסטאר , מיקרוסופט ו-ING. אקוסטאר מחזיקה ב-34% ממניות סטארבנד, והיחסים העסקיים בין שתי החברות הגיעו לבית המשפט בחודשים האחרונים, כאשר סטארבנד טענה שהסכמי השיווק הבלעדיים עם אקוסטאר מנעו ממכירותיה לצמוח.



חתמה על הסכמים עם 2,000 מפיצים



כעת, ההסכם בין החברות שונה וסטארבנד יכולה לפנות ישירות למפיצים כדי שאלה ימכרו את שירותיה. לדברי החברה, היא חתמה עד כה עם 2,000 מפיצים, ועובדה זו הופכת את פעילותה לאטרקטיווית יותר.



את הבקשה להגנה מפני נושיה הגישה החברה ב-31 במאי (Chapter 11), לאחר שחובותיה הגיעו ל-229.5 מיליון דולר. הנושה הגדול ביותר של סטארבנד, עם חוב של 68 מיליון דולר, הוא בנק לאומי הישראלי, ואחריו דיסקונט ובינלאומי שהלוו לחברה 30 מיליון דולר כל אחד. נושות נוספות של החברה הן אקוסטאר עצמה עם חוב של 10 מיליון דולר (השקיעה 100 מיליון דולר בחברה מאז הקמתה), וגילת עם חוב של כ-75 מיליון דולר בגין ציוד תקשורת שסיפקה לה (גילת מחקה את הסכום בספריה). מנגד, נכסי החברה מסתכמים ב-58 מיליון דולר, ולפי נתונים שהיא מוסרת, הכנסותיה השנתיות עומדות על כ-40 מיליון דולר.



במסגרת נסיונותיה להבריא את החברה, פיטרה סטארבנד בספטמבר האחרון 20% מכוח האדם שלה כולל בכירים בחברה בדרגת ניהול, כך שנותרה עם 140 עובדים. בין המפוטרים גם דיוויד טרכטנברג, ששימש כנשיא וסמנכ"ל שיווק של החברה מאז אוגוסט 2000, ודונה טננבאום, סמנכ"לית משאבי אנוש. החברה גם ביטלה הטבות לעובדים שנותרו, וכעת היא מעריכה כי תגיע לאיזון בתזרים המזומנים שלה עד סוף השנה גם ללא צורך בהזרמות הון נוספות.



מעבר למצבת החובות המכובדת הזו, גם גילת - החברה האם - מנסה להגיע בימים אלה להסדר עם נושיה. החברה פועלת תחת צו הקפאת הליכים, וחובותיה מסתכמים ב-496 מיליון דולר: 350 מיליון דולר עבור בעלי האג"ח, 103 מיליון דולר לבנק הפועלים , 30 מיליון דולר לבנק לאומי ו-13 מיליון דולר לבנק דיסקונט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully