וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מעלה את דירוג ההתחייבויות של אלוני חץ; תבצע בקרוב רכישה מהותית במערב אירופה

אילן מוסנאים

28.10.2002 / 11:42

האנליסט יעקוב אקילוב מעלה את הדירוג לחברה מ-(-A) ל-(A); פיזור פעילות החברה על פני מגזרים גיאוגרפיים שונים בחו"ל מקטינה את התלות במגזר הנדל"ן בישראל;



ארבעה חודשים אחרי שהודיעה כי היא בוחנת מחדש את ההתחייבויות של אלוני חץ , ממחישים בחברת מעלות כי לא מדובר בהכרח בהודעה שלילית עבורה.



בעקבות הבחינה מחדש של חברת השקעות הנדל"ן המניב אלוני חץ, מעלה האנליסט יעקוב אקילוב את דירוג ההתחייבויות וסדרות האג"ח ב' ו-ג' שהונפקו על ידי החברה מ-(-A) ל-(A).



במעלות החליטו לבחון ביוני את ההתחייבויות של אלוני חץ, לאחר שהחברה הודיעה על מימון מחדש של נכסיה בבריטניה. במסגרת ההליך, התווספו להון החוזר של החברה כ-175 מיליון שקל.



אקילוב מעריך כי המהלך התבסס על עליית ערך בשווי נכסי החברה (בעיקר נכסים ב-Bristol וב-Brighton), וכן על הגדלת הבטחונות לגוף המממן באמצעות ערבות צולבת בין כמעט כל נכסי החברה לטובת הגוף המממן.



במעלות מעריכים כי התשואה על הנכסים של החברה גבוהה בהשוואה למקובל בשוק הנדל"ן המניב בבריטניה וזאת בשל העובדה שמרבית הנכסים נרכשו באמצע שנות ה-90 במחירים נמוכים יחסית. את יתרת המזומנים שצברה תנצל החברה להשקעות נוספות בנדל"ן ובנכסי נדל"ן במדינות מערביות.



אלוני חץ מחזיקה גם במניות של שתי החברות הבנות של קבוצת גזית. החברה מחזיקה בכ-16.3% ממניות אקוויטי וואן ו-18% ממניות FCR המנהלות מרכזים קהילתיים ושכונתיים מעוגני סופרמרקטים בקנדה וארה"ב. אקילוב מציין כי שתי חברות אלו דואגות לחלק נתח נכבד מרווחיהן כדיווידנד, ומעריך כי הרחבת הפעילות שלהן תשביח את אחזקתה בהן.



במעלות מעריכים כי הפיזור של פעילות החברה על פני מגזרים גיאוגרפיים שונים, ובעיקר בשווקים מערביים מפותחים המאופיינים בסביבה עסקית יציבה יחסית, תורמת בצורה חיובית להקטנת הסיכון העסקי של החברה ולהקטנת תלותה במגזר הנדל"ן בישראל.



במעלות מעריכים כי איכות הניהול בחברה טובה ובעלי העניין בה הוכיחו בעבר את מחויבותם לחברה דברכים שונות, כמו העמדת ערבויות ומימוש אופציות. מעלות מעריכה את מיצובה העסקי הכולל של החברה כטוב מהממוצע.



במעלות מעריכים כי בכוונת אלוני חץ ליזום השקעות נוספות מהותיות בטווח הקצר/בינוני בשוק הנדל"ן במערב אירופה, אם באמצעות רכישת תיק נכסים או חברה. רכישה כזו תגדיל בטווח הקצר את אי הוודאות העסקית של החברה.



במעלות מציינים כי מהלך ה-Refinance, שהחברה ביצעה באנגליה, הפחית את חלק התזרים הנובע מאנגליה לעומת התזרים הנובע מההשקעות בארה"ב. נכון לסוף יוני האחרון, שיעור החוב ל-cap במאזן המאוחד עמד על כ-90% ושיעור ההון העצמי למאזן עמד על כ-10%.



במעלות מציינים, כי שיעורים אלו מייצגים איתנות פיננסית נמוכה בהרבה מהממוצע בענף הנדל"ן בישראל. בהתחשב בכך שלרוב החוב של החברה הינו נון ריקורס, מעלות מעריכה את האיתנות הפיננסית של החברה כנמוכה במעט מהממוצע במשק. בטווח הקצר-בינוני, באם החברה אכן תבצע רכישה נוספת, המינוף שלה אף יגדל. עם זאת, במעלות מציינים כי לחברה נזילות ונגישות גבוהה למקורות מימון ולשוק ההון, וזאת בעיקר לנוכח היקף ושיעור התיק הנזיל שלה, אפשרות לרזרבות הוניות, התזרימים השוטפים שהיא מייצרת והמסגרות הבנקאיות הפנויות.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully