וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז על השחרים נסגר בתשואה של 12.1%

ליאור כגן

28.10.2002 / 14:07

התשואה באג"ח השקלי טיפסה ב-0.7% תוך שבוע; העלייה בתשואה - בעקבות אי הוודאות לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על התקציב

המכרז השבועי של האוצר על איגרות החוב הממשלתיות נסגר היום כאשר התשואה הממוצעת על איגרות החוב מסוג שחר (סדרה 2670) לתקופה של כ-5 שנים נקבעה על 12.1%. משרד האוצר מכר היום אג"ח מסוג שחר בהיקף של 300 מיליון שקל, ומחיר הסגירה הממוצע נקבע על 92.29 אגורות. בשבוע שעבר הסתיים המכרז על אותה סדרה של אג"ח בתשואה של 11.37%.

בכך ממשיכה התשואה באיגרות החוב השקליות מסוג שחר לטפס לעבר רמת השיא שנרשמה בחודש ספטמבר - 12.3%. בשבוע האחרון, במקביל לעלייה בשער הדולר, ירדו מחירי איגרות החוב השקליות מסוג שחר ובעקבות זאת טיפסו התשואות בכ-0.7% בסיכום שבועי.

בנוסף, האוצר הנפיק היום שתי סדרות של איגרות חוב הצמודות למדד (גליל) בהיקף של 300 מיליון שקל בכל אחת מהן. התשואה באיגרות החוב הצמודות מטפסת גם היא חזרה לכיוון של 6%. לאחר סיום המכרז נרשמו ירידות שערים בכל איגרות החוב שהונפקו, כנראה בעקבות מכירות שביצעו משקיעים בבורסה, לאחר שרכשו את איגרות החוב בדיסקאונט.

בבנק ישראל עוקבים בדריכות אחר נתוני שוק הכספים. בבנק מודאגים מהתשואות הגבוהות באיגרות החוב מסוג שחר ובאיגרות החוב הצמודות. העלייה בתשואות מעידה על חשש הציבור מפיחות מחודש, כתוצאה מקשיים בהעברת התקציב, המלחמה בעיראק, או הידרדרות המצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully