וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר פרישת המייסדת - אראל נט מציגה שיפור בתוצאות ורווח נקי של 800 אלף שקל

גולן פרידנפלד

28.10.2002 / 14:45

ברבעון המקביל רשמה הפסד של 18.3 מיליון שקל; המכירות ברבעון הסתכמו בכ-7.6 מיליון שקל - בעיקר הודות למימוש 40% מחוזה של החברה עם חברה במרכז אמריקה



יום לאחר שרחל בן נון, שנמנתה עם מייסדיה של אראל נט , הודיעה כי היא פורשת מתפקידה עקב חילוקי דעות עם ההנהלה, מפרסמת החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה חזרה לרווחיות. אמנם אין מדובר במספרים גבוהים, אך החברה שגרמה הפסדים כבדים לבעלי מניותיה - בראשותם פולאר תקשורת - מדווחת על רווח של 811 אלף שקל לעומת הפסד של 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ההתאוששות של החברה מתחילה כבר בשורת המכירות שלה, שהסתכמו בכ-7.6 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. העלייה במכירות מיוחסת בעיקר לחוזה שנחתם עם חברה במרכז אמריקה ולפיו תספק אראל נט מערכות קול על גבי האינטרנט תמורת כ-3.3 מיליון דולר. באמצע חודש יולי קיבלה החברה "אישור קבלת מערכת" מהחברה במרכז אמריקה ולפיו המערכת הושלמה והותקנה כנדרש ועברה את מבדרי התאימות לשביעות רצונות של הלקוח. ברבעון השלישי הכירה החברה בהכנסות בהיקף של 6.4 מיליון שקלים שהם כ-1.3 מיליון דולר. פירושו של דבר שגם ברבעון הרביעי תדווח החברה על רמת הכנסות דומה אשר צפויה להשאיר אותה בינתיים על פסי הרווחיות.



הקיטון בהוצאותיה של אראל נט נראה לאורך כל דו"ח הרווח והפסד שלה ומצביע על התאמה בין רמת ההוצאות של החברה לבין רמת ההכנסות החדשה אליה נאלצה להתרגל בשנתיים האחרונות. הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו בכ-2 מיליון שקל ברבעון השלישי בהשוואה לכ-6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון בהוצאות המכירה והשיווק נבע מהקטנה משמעותית בהוצאות כוח אדם בתחום המכירה והשיווק החל מהרבעון השלישי של 2001 בשוקי היעד העיקריים של החברה - המזרח הרחוק וארה"ב - עד לסגירתו של המשרד בהונג קונג במהלך הרבעון הרביעי של 2001.



הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.4 מיליון שקל לעומת הוצאות בהיקף של 10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הקיטון נובע מירידה בהוצאות של החברה בגין חובות מסופקים, ומירידה במספר העובדים של החברה ובשכרם.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם בכ-61 אלף שקל. בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של השנה המזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת הסתכמו בכ-7 מיליון שקל. בקופתה של אראל נט נותרו 3.6 מיליון שקל וסך רכושה השוטף מסתכם בכ-17.9 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות מסתכם בכ-12.7 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully