וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס יוצא לעזרת המשביר לצרכן: קורא לאוצר ולרה"מ לענות בחיוב לבקשת הסיוע של המשביר

אמיר טייג

28.10.2002 / 15:42

דליה איציק לשר האוצר: "הנני פונה אליך על מנת שנגבש החלטה לסייע למשביר לצרכן דרך קרן למפעלים במצוקה"



שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, נענתה בחיוב לבקשת מנהלי המשביר לצרכן וקוראת לאוצר להגיש לרשת הנמצאת בקשיי נזילות סיוע חריג באמצעות הקרן למפעלים במצוקה. היום בבוקר הודיעו יו"ר דירקטוריון המשביר לצרכן, יעקב ליפשיץ, ומנכ"לה עמיקם בן צבי, כי פנו לשרה איציק, לשר האוצר ולראש הממשלה בבקשה לקבלת סיוע של כ-100 מיליון שקל, על מנת להציל את הרשת מקריסה. עותק של ממכתבה של איציק נשלח גם לראש הממשלה.



השרה איציק כותבת לשר האוצר, סילבן שלום, כי "הממשלה קיבלה בעבר החלטה על דרך טיפול במפעלים במצוקה דרך קרן למפעלים במצוקה אשר הוקמה בתמיכת האוצר". השרה איציק מוסיפה כי "קריסה אפשרית של המשביר לצרכן יכולה לגרור בעקבותיה קריסה של ספקים רבים אשר עובדים עם הרשת".



איציק ממשיכה בפנייה ישירה לשר האוצר, "הנני פונה אליך על מנת שנגבש החלטה משותפת אותה נגיש לאישור ועדת השרים למפעלים במצוקה בראשות ראש הממשלה, ולפיה באופן חריג נסייע לרשת המשביר לצרכן דרך קרן למפעלים במצוקה ולפי נהליה".



על פי הקריטריונים שקבעה הממשלה למתן עזרה לחברה במצוקה, תיבדק החברה על ידי בודק חיצוני, אשר יתן חוות דעת לגבי עמידת המפעלים בקריטריונים הבאים: היתכנות תוכנית הבראה, זכות קיום כלכלית של המפעל לטווח ארוך, יכולת שיקום ויציאה מהמשבר הנוכחי תוך פרק זמן קצוב ומוגדר. כמו כן מפעל אשר דורש סיוע חייב להיות ממוקם באזור עדיפות לאומית א' או ב' סמוך לישובים בהם שיעור האבטלה מעל 10% ומעסיק 200 עובדים לפחות, או 1% מפוטנציאל המועסקים ביישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully