וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורז מחזק את ערוץ 2: ייזום חקיקה שתאסור חסויות בכבלים ובלוויין

רוני קורן-דינר

28.10.2002 / 17:38

היוזמה - בניגוד להחלטת דורית ענבר לשלב חסויות במשדרי ספורט; לדברי מנכ"ל טלעד, מספר הפרסומות בערוץ 2 הצטמצם מאוד

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אברהם פורז, הודיע היום בישיבת הוועדה כי ייזום חקיקה שתאסור על שידור חסויות בכבלים ובלוויין. פורז קיבל את עמדתם של זכייניות ערוץ 2 והרשות השנייה, שמחו נמרצות נגד החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין לאפשר חסויות במשדרי ספורט.

החלטת המועצה ניתנה מתוקף סמכותה כמחוקקת משנה. בספטמבר היא אישרה שידור חסויות במשחקים שאחת לפחות מתוך הקבוצות המתמודדות בהם היא ישראלית, ובתנאי שלא מדובר במשחקי כדורגל גברים. בשבוע שעבר, בעקבות שידור חסויות במשחק כדורסל בין הפועל תל אביב והפועל ירושלים בערוץ הספורט, שלח מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, מכתב לפורז ולשר התקשורת, ובו מחה על כך שגם קבוצות צמרת נהנות מהחלטת המועצה.

פורז אמר כי הוא מתנגד לפריצת התיחום שנעשה בין גופים משדרים, כך שהטלוויזיה המסחרית תמומן מפרסומות, הכבלים והלוויין מדמי מנוי, ורשות השידור מאגרה. "צריך לשמור על מקורות ההכנסה של הערוצים המסחריים ולא לפגוע בהם כי אין להם מקור הכנסה אחר", אמר פורז. "יש לאסור שידור חסויות גם על רשות השידור".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, דורית ענבר, אמרה כי תחום שידורי הספורט הוא תחום מיוחד. "אם לא יתקבלו כספי חסויות לא יתקיים שידור כלל", אמרה, וביקשה מהוועדה "לסמוך על המועצה".

שר התקשורת, ראובן ריבלין, אמר בוועדה כי בכוונתו לקיים דיון נוסף שכן הסמכות לאשר תשדירי שירות או חסות, נתונה לשר. "העיקרון שמנחה אותי הוא לשמור על האיזון העדין שכבר נפרץ על ידי רשות השידור, העושים בפרסומות כבתוך שלהם, בעיקר ברדיו, ואני חושש מזליגה", אמר השר, אך הוסיף כי הסיוע לארגוני הספורט חיוני מבחינה ציבורית.

מנכ"ל טלעד, עוזי פלד, אמר בוועדה כי מספר הפרסומות בערוץ 2 הצטמצם מאוד לאחרונה, ו"כל הזכייניות רשמו הפסדים ברבעון האחרון". נציג משרדי הפרסום, יאיר גלר (ממשרד גלר-נסיס), אמר כי אסור לתת לעוגת הפרסום להתכווץ עוד יותר ולחלק אותה לתשדירי שירות, אותם כינה "עשבים שוטים". מנכ"ל איגוד המפרסמים, תלמה בירן, אמרה כי למפרסמים אין אלטרנטיווה אלא לשלם למונופול ערוץ 2, הגובה סכומי עתק, ותמכה באפשרות לשלב פרסומות בכבלים ובלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully