וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: נתמוך בתקציב; להצעה צפוי רוב של 63 ח"כים

צבי זרחיה

29.10.2002 / 8:10

האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו דורשת למנוע פגיעה בהתנחלויות, עולים וגמלאים; שינוי דחתה החלטתה ליום ההצבעה; שרון: מעדיף ממשלה צרה על בחירות מוקדמות



מאת צבי זרחיה, נדב שרגאי, יוסי ורטר ושירות "הארץ"



סיעת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" החליטה הערב (שני) לתמוך בתקציב המדינה בהצבעה בקריאה ראשונה ביום רביעי. עקב כך צפוי להצעת התקציב וחוק ההסדרים רוב בן 63 ח"כים: 55 מחברי הקואליציה (מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, המפד"ל, ישראל בעלייה והמרכז), וכן שמונה מחברי האופוזיציה: ח"כ מיכאל קליינר מ"חירות", ושבעת חברי האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו. בממשלה פועלים גם לגיוס תמיכת ששת חברי סיעת שינוי בתקציב. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי הוא מעדיף הקמת ממשלה צרה על בחירות מוקדמות.



החלטת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" מתנה את תמיכתה בתקציב באישור תביעותיה התקציביות לצמצום הפגיעה בעולים ובגמלאים, ולמניעת פגיעה בתקציבי ההתנחלויות. ח"כ צבי הנדל מקיים משא ומתן אינטנסיווי בענייןם עם משרד האוצר. עם זאת, הסיעה הודיעה כי לא תיתן רשת ביטחון מדינית לממשלת שרון, וכי היא תובעת את הקדמת הבחירות.



ממשרד ראש הממשלה פנו גם ליו"ר שינוי, יוסף לפיד, וביקשו את תמיכת סיעתו בתקציב. הסיעה דנה בעניין היום בצהריים, והחליטה לדחות את ההחלטה ליום רביעי, שבו תתקיים ההצבעה על התקציב בכנסת בקריאה ראשונה. מחר ייפגש לפיד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, ועם מזכיר הממשלה גדעון סער לדון בעניין.



אם יהיו בחירות, הליכוד ינצח



ראש הממשלה, אריאל שרון אמר היום לסיעת הליכוד, שהליכוד ערוך לבחירות והוא יינצח בהם. "מדינת ישראל אינה צריכה בחירות בעת הזו, אבל אם יכפו עלינו בחירות בגלל התנהגות חסרת אחריות שנובעת ממניעים פוליטיים, אנחנו ננצח", אמר.



הבוקר אמר שר האוצר, סילבן שלום, שלא יהיה כל משא ומתן עם מפלגת העבודה בנוגע לשינויים בתקציב, לפחות עד ההצבעה בכנסת על התקציב בקריאה ראשונה. הוא אמר כי שרון החליט שההצבעה תהיה מחרתיים ולא תידחה, למרות המשבר עם העבודה. שלום ציין כי שרון אינו מעוניין בבחירות מוקדמות והוא ינסה לגבש קואליציה צרה, שבאמצעותה יעביר את התקציב ויימנע מהליכה לבחירות.



גם יו"ר העבודה ושר הביטחון, בנימין בן אליעזר, העריך הבוקר ששרון לא ייענה לדרישות מפלגת העבודה לשינויים בתקציב. הוא הדגיש כי הוא נחוש בדעתו לפרוש מן הממשלה אם לא יהיה שינוי בתקציב. בן אליעזר אמר כי הוא מוכן ללכת לבחירות תוך 90 יום, אך מעדיף לקבוע מועד מוסכם בין ינואר למארס. אמש אישר מרכז העבודה פה אחד את הצעתו של בן אליעזר להסמיך את הסיעה בכנסת להצביע נגד התקציב אם לא ייענו דרישות העבודה.



אם שרי העבודה לא יתמכו בתקציב בהצבעה בכנסת, ישגר להם שרון מכתבי פיטורים בהתאם לסמכות שיש לו בחוק. במקרה כזה התפטרות שרי העבודה תיכנס לתוקפה תוך 48 שעות ושרון יישאר עם קואליציה צרה מאוד של 55 ח"כים, אבל ייהנה מ"רשת ביטחון" מבחוץ של סיעות האיחוד הלאומי, גשר וחירות (10 ח"כים). במצב כזה יעמדו בפני שרון שתי אפשרויות: להקדים את הבחירות לכנסת ה-16 בהודעה לנשיא המדינה. הבחירות ייערכו תוך 90 יום, או להקים ממשלה צרה בהשתתפות סיעות הליכוד, ש"ס, המפד"ל, ישראל בעלייה, יהדות התורה והמרכז (יחד 55 ח"כים) ולצרף אליה את האיחוד הלאומי (7), גשר (2) וחירות (1), שתמשיך לכהן עד למועד הבחירות לכנסת (באוקטובר 2003).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully