וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחליקו לעצמכם: 5 טיפים לנהיגת חורף זהירה

27.10.2016 / 8:29

מספר התאונות כתוצאה מהחלקה על כביש רטוב, אי שמירת מרחק וראות לקויה, עולה בעונה הקרה גם אם מספר הרכבים על הכביש יורד. כך תעברו את החורף בשלום

נהיגה בחורף. ShutterStock
לחורף יש חוקים משלו/ShutterStock

החגים כבר מאחורינו ועוד מעט יגיע גם הגשם המשמעותי הראשון ושאר הסימנים שלא מותירים שום ספק שהחורף כבר כאן. גם אם העונה הקרה בישראל היא לא מאיימת כל כך לעומת מדינות אחרות בעולם, הצורך בהיערכות לנהיגה מתאימה בתקופה זו של השנה היא הכרחית. נכון, באופן טבעי, מספר כלי הרכב שנעים על הכביש יורד משמעותית לעומת הקיץ, אבל לחורף יש חוקים משלו.

מספר התאונות כתוצאה מהחלקה על כביש רטוב, אי שמירת מרחק וראות לקויה עולה, ולזה יש להוסיף את תחזוקת הרכב שנשכחת ומשבשת את יכולתו של הנהג לשלוט במערכות ההנעה. אז מה עושים? קוראים את ההמלצות הבאות.

לפני הכל, בודקים את תקינות הרכב

עוד לפני הכניסה למוסך לצורך בדיקה מקיפה ותיקון התקלות שאירעו בקיץ ולא טופלו כי "התורים ארוכים מדי וגם החום היה בלתי נסבל", בדקו בעצמכם את לחץ האוויר הנכון בגלגלים כדי למנוע החלקה כבר בגשם הראשון, את כוחו של המצבר להמשיך ולהזין את מערכות הרכב באנרגיה הדרושה, את כיוון הפנסים הנכון שימנע סנוור, את מערכות הקירור שאינן חלודות ואת פעילות המגבים. אלה, בדרך כלל מתייבשים בקיץ והחלפתם תמנע ראות לקויה כבר בטיפות הראשונות.

רוכשים את הפוליסה הנכונה

חרף העובדה שבתקופת החורף חברות הביטוח אינן מציעות החרגות יוצאות דופן, כדאי ומומלץ להתעניין על פוליסות ייעודיות שמותאמות לנהגים צעירים, נהגים זהירים ועוד. כאמור, בתקופת החורף מספר התאונות עולה וכדאי להיות מכוסים על כל תאונה שלא תגיע.

מיותר לציין כי בחורף עולה גם הסיכוי למעורבות בתאונה גם במידה ומדובר בנהגים מיומנים וותיקים. כמו כן, חשוב לוודא את זהותה של חברת הגרירה עמה קשורה חברת הביטוח ואת זמינותה בימים גשומים במיוחד. התייעצו עם סוכן הביטוח או יועצי הביטוח ורכשו ביטוח שמותאם אישית לצרכים שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נהגו רגוע

ההמלצה הזאת נכונה לכל השנה אבל בחורף היא נכונה שבעתיים. נהיגה נבונה ורגועה בימים גשומים או בימי רוח חזקה תמנע נזקים מיותרים לגוף ולרכוש, שכן נסיבות מזג האוויר משבשות את יכולת התגובה האנושית במקרים של תאונה או עברת תנועה. סעו לאט ושמרו מרחק בטוח, הניחו לדוושת הגז ושמרו על כלל עקיפה נכונים ונהיגה מרוכזת שלא מסכנת את שאר הנהגים בכביש.

נהיגה בחורף. ShutterStock
הורידו אפליקציות נהיגה זהירה שיסייעו לכם לשמור על הכללים/ShutterStock

אל תתביישו להשתמש בתחבורה ציבורית

הרכבת הקלה אמנם לא נראית באופק וגם שאר האמצעים לא גילו את שווייץ, אבל לעתים קרובות מונית, אוטובוס, רכבת או מונית שירות עירונית עדיין עדיפים על נהיגה בגשם סוחף שכולל עמידה בפקק אינסופי, פגיעה בריכוז, עצבים רופפים והגעה מאוחרת.

רתמו את הטכנולוגיה

מערכות בטיחות לרכב הן צו השעה לא רק בחורף אבל כעת הגיע הזמן לרכוש אותן במידה והן לא הותקנו ברכבכם. אם מדובר בעסק יקר מדי או רכב חכור, הורידו אפליקציות נהיגה זהירה שיסייעו לכם לשמור על הכללים ועל הריכוז. שימוש בסמארטפון בזמן הנהיגה הוא אסור בהחלט, אבל אפליקציות כמו TextArrest, Safe Driver, iOnRoad ו-Drivesafe.ly לעתים עשויות להציל חיים.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully