וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את ריבית נובמבר על כנה

משה גולן

27.10.2016 / 16:15

ביום שני האחרון התקיים חג שמחת תורה ולכן בנק ישראל פרסם את ההחלטה היום. בבנק ישראל מביעים דאגה מעליית מחירי הדיור ומציינים כי "הבנק ימשיך לעקוב אחר שוק הדיור"

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

בנק ישראל החליט היום (ה') להותיר את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמת שפל של 0.1%. בנק ישראל פרסם את ההחלטה היום במקום יום שני השבוע שבו התקיים חג שמחת תורה.

בין הגורמים המרכזיים להחלטה מציינים בבנק ישראל את שיעור האינפלציה, שירד בספטמבר ב-0.1% והתרחק צעד נוסף מטווח היעד של הבנק שעומד על 1%-3%. "הוועדה המוניטרית ממשיכה להעריך שלאור סביבת האינפלציה, ההתפתחויות בכלכלה העולמית, בשער החליפין, וכן במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים, המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב", נכתב בהודעת הריבית.

בהתייחסם לפעילות הריאלית במשק, חברי הוועדה המוניטרית של הבנק מדגישים כי היא ממשיכה להיות חיובית ולתמוך בקצב הצמיחה ובשוק העבודה. מנגד, לגבי הסביבה העולמית מציינים בבנק ישראל כי קרן המטבע העולמית עדכנה מטה את תחזית הסחר העולמית בעוד הבנקים המרכזיים בעולם ממשיכים להנהיג מדיניות מוניטרית מאוד מרחיבה.

הגידול בציפיות להעלאת ריבית בארה"ב בסוף השנה תרמו בין היתר להתחזקות הדולר כנגד השקל. בבנק ישראל מציינים כי השקל נחלש בשיעור של 2.2% מול הדולר מאז החלטת הריבית האחרונה בשלהי ספטמבר וכי ב-12 החודשים האחרונים נרשם ייסוף אפקטיבי של 3.4%. "רמתו של שער החליפין האפקטיבי ממשיכה להקשות על צמיחת היצוא והמגזר הסחיר", לשון ההודעה של הבנק.

לגבי שוק הדיור, בבנק ישראל מביעים דאגה מהמשך עליית מחירי הדירות ובסיכום ההחלטה הוועדה המוניטרית הדגישה כי הבנק "ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully