וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייעלות בפועלים: תכנית פרישה מרצון ל-1,500 עובדים

30.10.2016 / 8:57

במסגרת התכנית ייפרשו מהבנק 1,500 עובדים בין השנים 2017 ו-2020. העובדים ייפרשו במסגרת תכנית פנסיה מוקדמת או פיצויים של 275%

אריק פינטו.
"התייעלות כדרך חיים". אריק פינטו

דירקטוריון בנק הפועלים אישר תוכנית התייעלות רב שנתית שהוצגה לו על ידי מנכ"ל הבנק, אריק פינטו, ושקיבלה את אישורו העקרוני של הפיקוח על הבנקים. על פי תוכנית ההתייעלות, שנדונה ואושרה בהנהלת הבנק, צפויים לפרוש מקבוצת בנק הפועלים בשנים 2017-2020 כ-1,500 עובדים, בנוסף לכ-300 עובדים אשר פרשו/צפויים לפרוש עד סוף שנת 2016 במסגרת השלמת תוכנית התייעלות קודמת. מהלכי הפרישה מרצון של עובדי הבנק יהיו במסלול של פנסיה מוקדמת או פיצויים בשיעור של 275%, ויבוצעו תוך שיתוף פעולה מלא עם ארגון העובדים של הבנק. בכוונת הבנק לבחון את ישימות ויעילות התוכנית לאורך השנים הבאות, בשל השילוב בין חוסר הוודאות בתחומי חקיקה ורגולציה, לצד כניסתן לתוקף של רפורמות שונות, שבשלב זה לא ניתן להעריך את השפעתן המלאה על תחום הבנקאות בישראל.

העלות המוערכת של תוכנית ההתייעלות היא כ-1.2 מיליארד שקל לפני השפעת המס. בהתאם לאישורה של המפקחת על הבנקים, פריסת עלות התוכנית לצורכי חישוב הלימות הון תהיה במשך חמש שנים ונועדה למנוע השפעה מיידית מלאה על יחס הלימות ההון של הבנק. בתום יישומה של התוכנית, החל משנת 2021, צפוי לבנק הפועלים חיסכון של כ- 450 מיליון שקל בשנה לפני מס.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו אמר כי "הסביבה התחרותית והרגולטורית מחייבת את הבנק לשאוף להתייעל על מנת לעמוד בדרישות הרגולציה ולהמשיך בהשאת ערך לכל מחזיקי העניין, ובכלל זה לקוחות הבנק, עובדיו וציבור בעלי המניות. הנהלת הבנק קיבלה על עצמה תכנית התייעלות מאתגרת במיוחד, בד בבד עם תוכניות ופעילויות לצמיחה עסקית. אנו דוגלים בהתייעלות כדרך חיים, תוך שהדבר נעשה ברגישות ובשיתוף פעולה מלא עם ארגון העובדים של הבנק. בתוך כך, אנחנו פועלים בנחישות לשיפור מתמיד של מודל ההפעלה שלנו, תוך שימוש בטכנולוגיה לייעול תהליכי עבודה ושיפור השירות ללקוחות. הסיסמה 'להיות ראשון זה מחייב', החרוטה על דגל בנק הפועלים, מחייבת אותנו, ואנו נמשיך להוביל את המערכת הפיננסית בישראל בכל התחומים, כולל תחומי חדשנות טכנולוגית והתייעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully