וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה האוסטרלית רימתה את הנרשמים - ונסגרה

30.10.2016 / 16:42

במהלך מבצע גיוס סטודנטים במעבר מדלת לדלת הבטיחה מכללה אוסטרלית לנרשמים - בעיקר מקרב שכבות מוחלשות באוכלוסייה הטבות שונות. כעת נסגרה המכללה והיא צפויה להיקנס בסכום גבוה

ShutterStock

מכללת "פניקס" שבמלבורן הייתה עד לפני שנה מכללה מקצועית מוכרת ומצליחה למדי אבל לפני מספר חודשים החלו לזרום תלונות למועצה להגנת הצרכן שחשפו שיטות גיוס מפוקפקות, בייחוד בקרב תלמידים בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך. המכללה נסגרה ובימים אלו בית המשפט הפדרלי באוסטרליה חוקר את המקרה ואת מנכ"ל המכללה הנחשד בזיוף מסמכים והונאה. בית המשפט צפוי להטיל על המכללה קנס גבוה במיוחד בסכום של 360 מיליון דולר אוסטרלי.


לפי כתב האישום, המכללה, שהציעה לימודי תעודה במקצועות כמו מנהל עסקים, שירותים קהילתיים וחינוך לגיל הרך, הנהיגה שיטות גיוס אגרסיביות בסגנון שיווק מדלת לדלת, בייחוד באזורי מגורים של השכבות החלשות כמו קהילות אבוריג'יניות ועיירות כפריות נידחות. המגייסים הבטיחו הבטחות שווא לתלמידים הפוטנציאליים. בין היתר הרשמה בחינם לקורסים. לתלמידים מסוימים הובטחו אף מתנות הצטרפות כמו אייפדים ותמריצים כספיים בשיטת "חבר מביא חבר".

תלמידים שנפלו קורבן לסוכנים האגרסיביים, שבמקרים רבים היו נציגים מטעם עצמם ולא קיבלו אישור על הטבות כאלו ואחרות מהמכללה, מספרים כי אותם נציגים רשמו אותם ללא ידיעתם למספר עודף של קורסים וכשהם גילו זאת, המכללה לא הסכימה לבטל את הרשמתם. המגייסים נהגו אף למלא בשם התלמידים טפסי הצטרפות באופן לא חוקי.

קומונוולת', אחד הבנקים הגדולים באוסטרליה, שילם למכללת "פניקס" 106 מליון דולר בעבור הרשמותיהם של התלמידים, בנוסף ל-253 מיליון דולר שהעניק לה כהשקעה ראשונית, וכאשר ההונאה נחשפה המכללה קרסה ופשטה רגל. הממשלה הפדרלית מנסה כעת להחזיר לתלמידים את הכספים האבודים, ובמקביל המועצה האוסטרלית לצרכנות מנסה להוכיח בבית המשפט כי המכללה הפרה חוזי צרכנות.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully