וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בסוף המסחר בבורסה

הלל קורן

31.10.2016 / 18:23

מגמה שלילית באירופה; עליות קלות בוול סטריט. טבע הגישה מסמך ל-FBI במטרה לעכב קופקסון גנרי; מחזורי מסחר עצומים במניית טבע בעקבות שינוי במדדי MSCI

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בירידות שערים, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ועליות קלות במדדי בוול סטריט. המסחר בבורסה הוארך היום ב-15 דקות, זאת בעקבות מעבר חברת המדדים MSCI בסוף המסחר היום לחשב את חלק מניית טבע במדדיה על פי מחיר המניה בבורסת ה-NYSE האמריקאית במקום על פי מחיר המניה בישראל. נזכיר כי בוול סטריט נפתח היום המסחר ב-15:30 (שעון ישראל) עד למעבר לשעון חורף גם בארה"ב.

בשוקי המניות בפרט ובשווקים הפיננסיים בכלל ממשיכים לעסוק בשאלה מה יקרה אם מועמד המפלגה הרפובליקנית טראמפ יזכה בבחירות ויהפוך לנשיא ארה"ב. בעוד בשבוע שעבר הדבר היה נראה בלתי אפשרי, הרי שבסוף השבוע, בעקבות הודעת ה-FBI על חידוש חקירת המיילים של קלינטון, האפשרות הזו צפה ועלתה מחדש.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני התעסוקה, שהצביעו על עלייה בשיעור האבטלה בישראל ל-4.9% בחודש ספטמבר. זאת לאחר שבאוגוסט ירד שיעור האבטלה לשפל כל הזמנים, 4.6%.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, מציין היום בקשר למסחר בבורסה כי "הפתיחה המחודשת בעניין המיילים של קלינטון מבטיחה ככל הנראה שהימים הקרובים עומדים להיות תנודתיים למדי. סביר להניח שהסקרים הצמודים יגרמו לעלייה בסטיות התקן של השווקים ובמקביל יתכן שהמשקיעים ישאפו להקטין את הסיכון לפני הבחירות. בחירה של טראמפ יכולה אמנם לגרום לזעזוע מסוים בשווקים, אולם במקביל יש בכוחה ליצור הזדמנויות קנייה לא מעטות. החשש מטראמפ ברור לאור הצהרותיו אולם האמירה לפיה 'מה שרואים משם, לא רואים מכאן' תקפה גם במקרה הזה"

"לקראת הבחירות בארה"ב בשבוע הבא אנו ממליצים לנקוט גישה זהירה ולהגן על תיק המניות, זאת מפני אפשרות ש טראמפ ייבחר", כך כתבו אתמול בסקירתם השבועית כלכלני הלמן אלדובי. "גם בתחום אגרות החוב הסיכון בשווקים עלה ומומלץ לנקוט גישה זהירה יותר בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, אם השווקים יירדו בצורה חדה לאחר הבחירות בארה"ב, אנו חושבים שזאת עשויה להיות הזדמנות להגדיל את החשיפה לשוק המניות".

בנוסף, בבית ההשקעות ציינו כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח ומעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם. שבוע המסחר הנוכחי יתקיים בהמתנה לדוח התעסוקה האמריקאי שצפוי להתפרסם ביום שישי, כאשר דוח חיובי עשוי לקרב את הפד האמריקאי צעד נוסף לקראת העלאת הריבית בחודש דצמבר.

טבע הגישה לרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) מסמך המפרט את ההבדלים בין הקופקסון המקורי שלה לבין המוצר הגנרי המשווק על-ידי החברות מומנטה וסנדוז. כוונתו של מסמך כזה היא לעכב את כניסת הקופקסון הגנרי לשוק.

מניית טבע ננעלה בירידה של 0.7% וריכזה מחזור מסחר עצום של 1.79 מיליארד שקל, זאת בעקבות החלטת MSCI להמיר החזקות במניה מישראל ל-ADR בוול סטריט.

בנק הפועלים מוסיף וייסחר על רקע תוכנית פרישת העובדים הגדולה שלו.

בווליו בייס החלו לסקר את מניית קסטרו בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 151 שקל למניה, אפסייד משמעותי על מחיר השוק. האנליסט מורן נחשוני מציין, בין היתר, כי "קסטרו הינה מניית ערך המתומחרת בחסר על שוויה הכלכלי, בעלת מדיניות דיבידנד קבועה. בשנים הקרובות אנו צפויים לראות צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווח התפעולי ושיפור משמעותי ברווח הנקי ובתזרים לאור השלמת רכישת הודיס".

האנליסט ישי ששון מירושלים ברוקראז' החל לסקר את מניית מנרב עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 709 שקל למניה, הגבוה משמעותית מהמחיר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully