וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות הפקידים צפויה להכריז היום סכסוך עבודה בבנק ישראל

חיים ביאור

29.10.2002 / 9:24

בתום 15 ימי "צינון", יהיו העובדים רשאים לפתוח בשיבושים או בשביתה, אם הסכסוך לא ייפתר



מאת חיים ביאור וצבי זרחיה



חברי המזכירות של הסתדרות הפקידים יכריזו היום, בהצבעה טלפונית, על סכסוך עבודה בבנק ישראל, בהיקף של 800 עובדים; בתום 15 ימי "צינון", יהיו העובדים רשאים לפתוח בשיבושים או בשביתה, אם הסכסוך לא ייפתר.



עילת הסכסוך היא החלטת הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, לבטל את מענק ההתייעלות המשולם לעובדי הבנק מראשית שנות ה-90. המענק משולם בתמורה להסכמת העובדים להקטין את מספר העובדים בבנק ב-200.



המענק משולם מדי רבעון, בסכום הנע בין 5,000 שקל לעובדים זוטרים ועד ל-16 אלף שקל לבכירים. רכלבסקי הורה להנהלת הבנק שלא לשלם לעובדים ב-1 בנובמבר את המענק עבור הרבעון השלישי של 2002, בטענה שהוא משולם שלא כדין. לדבריו, סעיף 29 לחוק יסודות התקציב מקנה לו סמכות לבטל תוספות שכר חריגות.



בנוסף לכך, יגישו היום מזכיר חטיבת עובדי הבנקים, ציון שמע וועד עובדי בנק ישראל, לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בקשה לצו מניעה נגד משרד האוצר והנהלת הבנק. בבקשה, שתוגש באמצעות עורכי הדין אורנה לין וחגית רמון, נטען כי המענק משולם כדין, וכי אין לרכלבסקי זכות לפגוע בו. המענק מעוגן בהסכם השכר הקיבוצי הקיים בבנק כבר שנים רבות וכדי לבטלו חייבים משרד האוצר או הנהלת הבנק לנהל מו"מ עם נציגות העובדים וההסתדרות.



עוד נטען כי גם אם רכלבסקי פעל לפי החוק, היה עליו לקיים שימוע לנציגות העובדים בטרם יבטל באורח חד צדדי את המענק. עובדי הבנק קיימו בשבוע שעבר שתי אסיפות מחאה נגד ההחלטה. גם הנהלת הבנק מתנגדת לצעדו של רכלבסקי.



ליצמן: פיקוח על תקציב הבנק



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), הציע להטיל פיקוח פרלמנטרי על תקציב בנק ישראל. לפי הצעת חוק שהגיש אתמול, תאשר ועדת הכספים את תקציבו השנתי של הבנק, בדומה לתקציבו של מבקר המדינה.



ליצמן אמר כי אין כיום פיקוח פרלמנטרי או ממשלתי על תקציב הבנק, בין היתר, כדי לשמור על עצמאותו. לדבריו, הפיקוח לא יפגע בעצמאות הבנק, אך ייצור מנגנון לפיקוח על התקציב השנתי, הנוגע גם לתשלומי שכר, גמלאות, והוצאות מינהליות אחרות.



בשבוע שעבר קיים ליצמן דיון בהצעת החוק הפרטית לכינון מועצת נגידים. ליצמן הודיע כי בעניין זה תמתין ועדת הכספים לאישורה בקריאה ראשונה של הצעת חוק ממשלתית, שהוגשה לפני חמישה חודשים. משרד האוצר דחה את ההצבעה על הצעת החוק עקב "הפסקת אש" שהוכרזה אז עם הנגיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully