וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד בורסת סאו פאולו בברזיל נפל ב-4.4%; המטבע נסוג ב-1.8% בעקבות בחירתו של לולה לנשיאות

דפנה מאור

29.10.2002 / 9:22

מטבע הריאל נסחר ב-3.8010 ריאל לדולר; בנקי ההשקעות ממליצים למשקיעים להיזהר בחודשים הקרובים, עד שתתברר מדיניותו הכלכלית של לולה



מדד בורסת סאו פאולו בברזיל נפל ב-4.4% לאחר בחירתו של לואיס אינסיו לולה דה סילבה לנשיאות. התגובות הראשוניות לבחירתו הצפויה של לולה היו מתונות, אולם הבורסה עברה לירידה בסיום. מטבע הריאל ירד ב-1.8% לשער של 3.8010 ריאל לדולר לאחר שביומיים האחרונים של השבוע שעבר התחזק ב-5%.



בורסת ברזיל נהנתה מעלייה של 11% בשבוע שעבר, ובחודש כולו נרשמה מגמה חיובית, בהשפעת העליות בוול סטריט.



נשיא ברזיל החדש, שנבחר ברוב של 16%, ניסה לשכך חששות כי הוא תומך בשמיטת חובות. בנאומו היום אמר לולה כי בראש סדרי העדיפויות שלו נמצאת המלחמה ברעב. הוא דיבר בזכות הגדלת תקציב הבנייה הציבורית והבטיח לפעול באובססיוויות ליצירת מקומות עבודה. עם זאת, חזר לולה על התחייבויות קודמות להנהיג מדיניות פיסקלית קשוחה, להילחם באינפלציה ולכבד את החוזים הבינ"ל של ברזיל - איתות כי אין בכוונתו לשמוט חובות.



במהלך המרוץ לבחירות סבלו שוקי ברזיל מנסיגה קשה בשל בריחת משקיעים זרים והתערערות האמון בכלכלה הברזילאית. לולה התבטא בעבר בזכות שמיטת חובות ונגד הרפורמות שמשכו משקיעים זרים לברזיל תחת שלטונו של הנשיא היוצא קרדוזו. בהמשך מיתן את התבטאויותיו כדי להרגיע את השווקים.



קביעת הרכב הקבינט החדש של לולה, והתוויית המדיניות שלו תקבע את מהלך השווקים בברזיל בשבועות ובחודשים הקרובים. בנק ההשקעות גולדמן סאקס פירסם היום דו"ח לפיו בכוונתו לשפוט את התוכנית הכלכלית של לולה לפי 14 קריטריונים, הכוללים שכר מינימום, היקף אשראי של בנקים ממשלתיים, הפרטה ורפורמות בחוקי העבודה.



מריל לינץ' חזר על המלצת "משקל שוק" עבור מניות ברזילאיות היום, והזהיר כי למרות ההפוגה בנפילת השווקים בשבועות האחרונים יש עוד מקום לאכזבה.



מורגן סטנלי אמר בדו"ח שפירסם היום כי בשלושת החודשים הקרובים ייקבע עתידה של ממשלת ברזיל. קבלת החלטות בתקופה זו תהיה קריטית לקביעת יכולתה של ברזיל להתאושש ולצמוח או להיכשל ולסבול מבריחת הון ושמיטת חובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully