וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס יסגור את המשרד בישראל ויקטין משמעותית את היקף הסיקור של מניות ישראליות

אילן מוסנאים

29.10.2002 / 7:04

כך נודע ל-TheMarker; בחודשים האחרונים עזבו את תפקידיהם בנקאים וסוחרים של בית ההשקעות האמריקאי שהיו קשורים לפעילות בישראל, ובראשם הבנקאית אורית פרידמן * גולדמן סאקס יפסיק לכסות את כור, רבוע כחול ושופרסל * גולדמן סאקס מקטין פעילות בישראל: עובדים עזבו או הוע



בית ההשקעות האמריקאי גולדמן סאקס עומד לסגור את משרדו בישראל ולהקטין משמעותית את היקף הכיסוי של מניות ישראליות.



לגולדמן סאקס משרד בהר חוצבים בירושלים שבו עובדים האנליסטים אילן זיווטופסקי, אייב פינקלשטיין ושמעון לוי. השלושה מכסים יחד 12 מתוך 20 המניות הישראליות המכוסות כיום על ידי גולדמן סאקס: אלווריון , אודיוקודס , סרגון , צ'ק פוינט , קומברס , אי.סי.איי , גילת , נייס , אורבוטק , פריסייס , רדוור , וטקנומטיקס . שאר המניות הישראליות מכוסות על ידי אנליסטים לא ישראלים שבסיסם בלונדון ובניו יורק.



לאחרונה הודיע גולדמן סאקס ללקוחותיו כי יפסיק את הכיסוי של בנק הפועלים, בנק לאומי, כור, רבוע כחול, רבוע כחול ישראל, שופרסל, באקווב, ואיו, בזק ופרטנר.



ביולי עזבה אורית פרידמן את תפקידה כמרכזת פעילות הבנקאות להשקעות של גולדמן סאקס בישראל ? תפקיד שבו החזיקה במשך כחמש שנים. פרידמן הוחלפה על ידי עידו טרייסטר, הפחות בכיר ופחות מנוסה ממנה.



מיד לאחר מכן עזבו כמה בנקאים, אנשי שיווק, סוחרים ואנליסטים של גולדמן סאקס את תפקידם או עברו לתפקידים אחרים בתוך הבנק.



הקטנת פעילותו של גולדמן סאקס נובעת בעיקר מהירידה הדרמטית של הנפקות של חברות ישראליות בוול סטריט, וגם בהיקף המסחר במניות ישראליות רבות הנסחרות בניו יורק. בשנת 2002 הונפקה חברה ישראלית אחד בלבד בוול סטריט - ורינט מקבוצת קומברס .



לאורך השנים גולדמן סאקס היה מהבנקים הזרים הפעילים ביותר בישראל וסייע לכמה חברות מקומיות לגייס סכומי כסף גדולים בשוקי חו"ל. בין השאר סייע לאמדוקס לגייס 450 מיליון דולר, סייע לגילת לגייס 350 מיליון דולר ולבנק הפועלים סייע בגיוס 150 מיליון דולר בלונדון. קרן ההשקעות של עובדי גולדמן סאקס גם ביצעה השקעות רבות בחברות סטארט אפ ישראליות.



גולדמן סאקס אינו הבנק להשקעות הזר היחיד שהקטין לאחרונה את פעילותו בישראל: ליהמן ברדרס הקטין את חשיפתו לשוק הישראלי ובית ההשקעות CSFB סגר את משרדו בישראל.



הבנקים הזרים הפעילים ביותר בישראל הם יו.בי.אס, שיש לו גם מושב בבורסה בתל אביב, מריל לינץ', ליהמן ברדרס, דויטשה בנק וסלומון סמית בארני. לכולם משרדים פעילים בישראל ומועסקים בהם כחמישים עובדים.



דוברת מטעם גולדמן סאקס אמרה בתגובה: "איני יכולה לאשר או להכחיש את הדברים. גולדמן סאקס אכן מקטינה את היקף הסיקור של מניות ישראליות אך תמשיך לכסות מניות ישראליות. פעילות הבנקאות ממשיכה והיא מנוהלת כמו תמיד מניו יורק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully