וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יבדוק התלונה על הטרדה מינית נגד ציון קינן

עירית אבישר

2.11.2016 / 10:47

בנק ישראל: "רואה בחומרה את העובדה שבנק הפועלים לא עדכן את הפיקוח בדבר התלונה לכאורה של העובדת בגין הטרדה מינית מצד בכיר בבנק"

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, בכנס ישראל לאחריות תאגידית, אוקטובר 2010. אורי לנץ
ציון קינן/אורי לנץ

בנק ישראל לא ידע על פרשת התלונה על הטרדה מינית כנגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן, והוא צפוי לפתוח בבדיקה בנושא.

מבנק ישראל נמסר: "הפיקוח על הבנקים רואה בחומרה את העובדה שבנק הפועלים לא עדכן את הפיקוח בדבר התלונה לכאורה של העובדת בגין הטרדה מינית מצד בכיר בבנק. הפיקוח יערוך בדיקה בנושא זה".

בנק ישראל יבדוק מדוע הנושא לא דווח. כמו כן, המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר רואה בחומרה רבה כל חשד להטרדה מינית במערכת הבנקאית, ויש לה אפס סובלנות לנושא גם כמפקחת, וגם כאישה. לפיקוח על הבנקים אין יכולות לחקור תלונות כאלו, אולם במידת הצורך הן יועברו לחקירת המשטרה, כפי שגם נעשה בעבר.

נזכיר כי אמש פרסמה אילנה דיין בערוץ 2 כי עובדת לשעבר של בנק הפועלים התלוננה כי קינן תקף אותה מינית בעת ביקורו בקזחסטן, וזאת לאחר שבערב יצאו לבילוי ושתו לשוכרה. האירוע אירע לפני 10 שנים, ובאחרונה היא החליטה להתלונן.

בעקבות האירוע הבנק מינה את השופט בדימוס סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין לעבודה, שקבע כי לא מדובר בהטרדה מינית, אך גם קבע בכל זאת כי יש לשלם לעובדת פיצויים מוגדלים הנאמדים במיליוני שקלים.

מבנק הפועלים נמסר בעת פרסום הידיעה על הפרשה כי "נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, השופט סטיב אדלר, בדק חשש לביצוע הטרדה מינית, וקבע חד?משמעית שלא התבצעו לא הטרדה מינית ולא התנכלות. העובדת קיבלה פיצויי פרישה מוגדלים, לפי המלצתו של השופט אדלר, שמצא שהובטח לה בשנת 2007 חוזה אישי עם תנאים משופרים, אלא שבפועל שולם לה פחות. אין קשר בין הפיצויים לבין הבדיקה שנמצאה תקינה לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully