וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוני חץ במו"מ מתקדם עם ליהמן להלוואה של 5-10 מיליון ליש"ט

יורם גביזון

29.10.2002 / 9:47



פחות משנה לאחר שדירגה את איגרות החוב של חברת אלוני חץ בדירוג -A נקטה חברת הדירוג מעלות בצעד הנדיר של העלאת הדירוג של איגרות החוב של החברה מסדרה ב' וג' ל-A.



מעלות, העוסקת לאחרונה בעיקר בבחינה מחודשת של דירוג חברות לנוכח ההרעה בעסקיהן ובסביבתן העסקית, מסבירה את העלאת הדירוג של חברת הנדל"ן, המחזיקה ביתרות המזומנים כפולות מיתרת חובה, בכך שפיזור פעילות החברה על פני מגזרים גיאוגרפיים שונים ובעיקר בשווקים מערביים מפותחים שמאופיינים בסביבה עסקית יציבה תורמת להקטנת הסיכון העסקי שלרה ולצמצום תלותה במגזר הנדל"ן הישראלי שמתמודד בשנתיים האחרונות עם ביקוש נמוך לשטחי משרדים.



מעלות מתפתלת מעט כאשר היא מטפלת בהלוואות ללא זכות חזרה ללווה שמייצגות את מרבית החוב הפיננסי של החברה. מעלות מציינת שמהלך המימון מחדש כולל הגדלת הביטחונות באמצעות העמדת ערבות צולבת הקיימת בין הנכסים, מגבירה את התלות בנכס ובשוכר יחיד, ומקטינה את משמעות החוב ללא זכות חזרה ללווה (non recourse).



תהליך המימון מחדש כלל גם ביטול ההתניה שהיתה בחוזה מימון קודם באופן שכיום המלווים אינם רשאים להעמיד את ההלוואות לפירעון מיידי במקרה של עלייה בשיעור ההלוואה מערך הנכסים בבריטניה, כל עוד ההלוואה משולמת כסדרה.



מעלות מעריכה עם זאת שנזילותה ונגישותה של החברה למקורות מימון ולשוק ההון טובות מהממוצע בענף לאור נזילותה הנוכחית, לאחר ניכוי שימושים צפויים בטווח הקצר, התזרימים השוטפים שהיא מייצרת והמסגרות הבנקאיות הפנויות.



מעלות מעריכה כי בטווח הקצר עשויה אלוני חץ למשוך מזומנים נוספים כנגד פורטפוליו הנכסים באנגליה. מעלות מציינת כי אלוני חץ שבשליטת משפחת ורטהיים ונתן חץ מנהלת כיום מו"מ מתקדם עם בנק ההשקעות ליהמן ברד'רס למתן הלוואת מזנין של 5 עד 10 מיליון לשי"ט כלומר 36 עד 73 מיליון שקל כנגד יתרת התזרים הפנוי מנכסים אלה למטרת קבלת הון שיושקע בנכסים חדשים שיירכשו על ידי אלוני חץ.



מעלות מעריכה שאלוני חץ עומדת בפני ביצוע השקעה משמעותית במערב אירופה, וכן שבטווח הקצר עד הבינוני ייעשה שימוש בחלק ניכר מהתיק הנזיל לצורך ביצוע השקעות ולצורך חלוקת דיווידנדים לבעלי המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully