וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הדולר היציג לפקיעת האופציות נקבע על 4.779 שקלים

ליאור כגן

29.10.2002 / 15:38

העלייה בדולר - בעקבות רכישות של בנקים זרים


יום המסחר בשוק המט"ח נפתח כאשר הדולר נסחר סביב רמה של 4.77 שקלים. מאוחר יותר ירד הדולר עד לרמה של 4.762 שקלים, אולם לאחר מכן הוא שב להתחזק בעקבות רכישות של בנקים זרים והשער היציג נקבע על 4.779 שקלים - עלייה של 0.27% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. השער היציג הוא גם הקובע לפקיעת סדרת האופציות של חודש אוקטובר.

הסוחרים בחדרי העסקות מציינים כי הפעילים נמצאים בעמדת המתנה - דבר הבא לידי ביטוי בביצוע פעולות הכרחיות בלבד. הפעילים ממתינים להתפתחויות חדשות בנוגע לתקציב המדינה שיעלה מחר לקריאה ראשונה בכנסת. נכון לשעה זו, מפלגת העבודה אינה תומכת בתקציב, אך לפי הערכות יימצא רוב להעברתו בקריאה ראשונה.

הסוחרים מציינים כי קשיים בהעברת התקציב עשויים לחדש את מגמת הפיחות בשער השקל. זאת, לנוכח אזהרות חברות הדירוג כי הן יפחיתו את דירוג האשראי של המדינה במידה והתקציב לא יעבור. "הדולר יחזור להיסחר בטווח של 4.8-4.9 שקלים במידה והתקציב לא יעבור בקריאה ראשונה", העריך אחד הסוחרים.

שני גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המסחר בשוק המט"ח הם: פקיעת האופציות הדולריות שתתבצע לפי השער היציג שיקבע היום והמרות סוף החודש של המגזר העסקי. בשוק המט"ח לא צופים תנודות חדות בדולר בעקבות פעילות של שחקני אופציות לקראת הפקיעה, ומעריכים כי המרות הדולרים יתמכו בשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully