וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התקשורת קווסט מתכננת מחיקת נכסים של 35 מיליארד דולר

דפנה מאור

29.10.2002 / 10:15

24 מיליארד דולר מהמוניטין יימחקו מהמאזן; 11 מיליארד דולר יימחקו כנגד נכסים מוחשיים כמו רשת הסיבים האופטיים שלה



חברת התקשורת קווסט מתכננת לרשום מחיקה של 35 מיליארד דולר כנגד נפילה של שווי נכסים. 24 מיליארד דולר יימחקו כנגד מוניטין וכ-10.8 מיליארד דולר כנגד נכסים מוחשיים - כולל רשת הסיבים האופטיים העצומה של החברה.



קווסט תבצע את המחיקה בעת הדיווח הרבעוני שלה ביום חמישי. החברה היתה נתונה תחת חקירות בחשד לאי סדרים חשבונאיים. היא מינתה את KPMG כמבקרת חשבונאית חדשה שלה, ובעקבות זאת הודיעה בספטמבר כי תמחק 950 מיליון דולר מהכנסותיה הרשומות בשנים 2000-2001 נוכח רישום לא תקין, שנועד לנפח את הכנסותיה. קווסט, שכבר תקופה ארוכה נמצאת תחת חקירה של הרשויות בחשד לניהול לא תקין של ספריה החשבונאיים, מסרה כי השינוי הנוכחי נובע מרישום לא נכון שנבע מהמיזוג שערכה עם US ווסט ביוני 2000.



קווסט גם הודיעה כי תידרש לתקן הכנסות של 531 מיליון דולר שנרשמו בשנים קודמות הקשורות למכירת נפח תקשורת, בהן הכירה שלא בהתאם לכללי החשבונאות.



קווסט, חברת הטלקום הרביעית בגודלה בארה"ב, הצטרפה לשורה של חברות שהודו בשימוש בשיטות חשבונאיות בלתי תקינות. החשיפה בעלת ההשלכות החמורות ביותר היתה של וורלדקום, שחשפה מוקדם יותר בחודש אוגוסט הונאה בהיקף של 3.85 מיליארד דולר.



קווסט נתונה לחקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי, בחשד כי התרגילים החשבונאיים שביצעה נועדו להטעות את המשקיעים. המבקרים החשבונאיים של החברה בעת השיבושים החשבונאיים היו חברת ארתור אנדרסן.



החברה, הכורעת תחת נטל חוב של 26 מיליארד דולר, הסירה חששות מפני פשיטת רגל לאחר שמכרה את עסקי המדריכים המסווגים שלה תמורת 7 מיליארד דולר לקבוצת משקיעים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully