וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מורידה דירוג קומברס ל-BB מינוס

גתית פנקס

29.10.2002 / 10:19

משמעות הדירוג הוא שיכולת החברה לפרוע התשלומים היא מתחת לממוצע

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס מורידה שוב את דירוג החובות של קומברס טכנולוג'י , בפעם השנייה ב-5 חודשים, הפעם לדירוג של BB- (דאבל B מינוס) מדירוג של BB (דאבל B). משמעותה של ההורדה היא שיכולת החברה לפרוע את התשלומים היא מתחת לממוצע.

בחברת הדירוג מציינים כי הירידה משקפת את ההידרדרות ברווחיות קומברס, ובמיוחד בחברה הבת שלה, קומברס (CNS לשעבר) שבניהולו של זאבי ברגמן. הידרדרות זו לוותה בהאטה בתחום ההוצאות שמפנות חברות התקשורת הקווית והניידת עבור רכישות ציוד ותוכנה.

ב-S&P מודאגים מהעובדה שהחברה לא מצליחה לשוב לרווחיות, ומציינים כי חוסר יכולת זו עשויה לגרום לירידות בדירוג האשראי בהמשך. הדרגה הבאה היא B, שמשמעותה היא שיכולתה של קומברס לפרוע חובותיה היא הרבה מתחת לממוצע.

הם אף מוסיפים כי הכנסות החברה ירדו במשך 5 רבעונים רצופים. ברבעון השלישי של השנה החברה מקווה לדווח על הכנסות של 165 מיליון דולר עם סטייה של 5% לכל כיוון, כלומר 156.7-173.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה מדובר על הפסד נקי של 15 סנט למניה - 28 מיליון דולר. ואולם, תחזית זו אינה כוללת הוצאות חד פעמיות הצפויות להסתכם ב-80 מיליון דולר בשני הרבעונים הבאים בשל ארגון מחדש ומהלך הפיטורים בחברה שיושלם עד לסוף השנה (כולל פיטורי 1,200 עובדים).

סך המקורות הנזילים של קומברס הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר בסיום הרבעון השני של השנה, ומנגד חובותיה לבעלי האג"ח היו 434 מיליון דולר (לעומת 600 מיליון דולר בתקופה המקבילה). סך התחייבויותיה של החברה הסתכמו ב-800 מיליון דולר, כאשר מתוך סכום זה מקורם של 347 מיליון דולר בהתחייבויות לטווח קצר. שווי השוק של החברה הוא 1.5 מיליארד דולר בבורסת הנאסד"ק.

במידה שדירוג האשראי של החברה ימשיך לרדת, גופי השקעה רבים יאלצו להפסיק להשקיע בחברה, שכן דירוג מ-BB ומטה נחשב להשקעה ספקולטיווית ומעל לכך החברה נחשבת לבעלת "דירוג השקעה", כך שגופים יכולים להשקיע בה בסיכון נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully