וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים בודקת חשד לתיאום מחירים בין קבלנים המפנים פסולת ברשויות מקומיות

ענת ג'ורג'י

29.10.2002 / 10:40

מקורות בענף אומרים כי מחירי פינוי הפסולת עלו בשנים האחרונות ב-40%-30%, בין היתר כתוצאה מתיאום מחירים בין קבלנים



רשות ההגבלים העסקיים בודקת חשדות לפיהן קבלנים פרטיים, המפנים פסולת ברשויות המקומיות, מתאמים ביניהם מחירים בהצעות שהם מגישים למכרזי הרשויות. הרשות בודקת מכרזים שפירסמו רשויות מקומיות אשר הפריטו את פינוי הפסולת בשנתיים האחרונות.



מקורות בענף אומרים כי מחירי פינוי הפסולת עלו בשנים האחרונות ב-40%-30%, בין היתר כתוצאה מתיאום מחירים בין קבלנים. לטענתם, לעתים מתברר בעת פתיחת מעטפות המכרז כי קבלן שעבד עם העירייה עד למועד המכרז ונאלץ לגשת למכרז חדש בתום החוזה, הגיש הצעה הגבוהה ב-30% מהתשלום שגבה עד כה. למרות זאת, נאלצה העירייה לבחור בו מחדש בעלות הגבוהה יותר, שכן הצעתו היתה נמוכה משאר ההצעות במכרז.



במקרה אחר קבעה רשות מקומית מחיר מרבי במכרז, כדי למנוע עליית מחירים משמעותית, וכתוצאה מכך לא ניגשו קבלנים למכרז. לפיכך, נאלצה הרשות לפרסם מכרז חדש ללא מחיר מרבי.



פינוי פסולת באמצעות קבלנים פרטיים תפס תאוצה בעשור האחרון, וכמחצית מהרשויות צימצמו או סגרו את מחלקות התברואה שלהן. גבעתיים, בת ים וראש העין, למשל, הפריטו את פינוי הפסולת באופן מלא. ראשון לציון ולוד הפריטו את מערך הפינוי באופן חלקי.



לפי מקורות בענף, מדובר רק ב-30%-20% מסך הפסולת המפונה בישראל. בירושלים, חיפה ותל אביב מפונה עדיין חלק ניכר מהפסולת באמצעות עובדי



מחלקת התברואה בעירייה. מדי שנה מפונים בישראל כ-4 מיליון טונות אשפה, מהם כ-900 אלף טונות באמצעות קבלנים פרטיים. להערכת המקורות, בישראל פועלות 40 חברות לפינוי אשפה, וההיקף השנתי של פעילותן הוא 36 מיליון דולר.



הפרטת הפינוי טומנת בחובה בעיות נוספות, כמו ניסיונות של קבלנים להונות את הרשויות באמצעות חיוב תמורת פסולת אחרת. המשרד לאיכות הסביבה חושד כי היו מקרים של העברת פסולת בין רשויות ע"י הקבלנים. חלק מהרשויות, טוענים שם, אף החלו בקידום חקירה משטרתית.



מרשות ההגבלים העסקיים סירבו להתייחס לידיעה ומסרו כי אינם נוהגים למסור פרטים על חקירות המתבצעות על ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully