וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הממשלה תהייה חייבת אישור הפרלמנט לברקזיט

משה גולן

3.11.2016 / 13:14

בית המשפט העליון בבריטניה קבע כי הממשלה תהיה חייבת את אישור הפרלמנט בעניין הפעלת סעיף 50, שמאפשר למדינה להתחיל במו"מ לפרישתה מהאיחוד האירופי. הליש"ט מזנקת מול הדולר

מלכת בריטניה אליזבת השנייה וראש ממשלה בריטניה הנכנסת תרזה מיי, 13 ביולי 2016. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי והמלכה/רויטרס

מכה לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי: בית המשפט העליון במדינה קבע היום (ה') כי הממשלה תהיה חייבת את אישור הפרלמנט במקרה של הפעלת סעיף 50 ובכל הסכם שהיא תשיג לתנאי הפרישה של המדינה מהאיחוד. כעת עולה השאלה האם ההכרעה של בית המשפט תגרור דחייה נוספת בברקזיט?

בית המשפט בבריטניה קבע כי כל הפרלמנט יהיה חייב להצביע בנוגע לשאלה האם המדינה יכולה להתחיל בתהליך הפרישה מהאיחוד האירופי. ההחלטה של ביהמ"ש מקשה עוד יותר על תרזה מיי, שהודיעה בעבר כי הסמכות להפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שמאפשר להתחיל את הליך פרישת בריטניה מהאיחוד, מצויה בידי הממשלה בלבד.

בתחילת אוקטובר חשפה מיי בראיון ל-BBC כי הממשלה תפעיל את סעיף 50 לכל היותר על סוף הרבעון הראשון של 2017. לאחר הפעלת הסעיף יהיו לבריטניה שנתיים לנהל מו"מ עם האיחוד לגבי תנאי הפרישה.

על רקע החלטת בית המשפט, הליש"ט מזנקת מול הדולר ונסחרת סביב רמה של כ-1.245 דולרים לליש"ט בעוד הבורסה המקומית נסחרת בירידות.

  • עוד באותו נושא:
  • ברקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully