וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של האו"ם: היקף ההגירה בעולם הוכפל מאז 1975

סוכנויות הידיעות

29.10.2002 / 11:12

ישראל היא בין יעדי ההגירה המועדפים ביותר ביבשת אסיה; יבשת אירופה - היעד המועדף



מספר המהגרים בעולם הוכפל ויותר מאז שנת 1975, וכיום מתגוררים כ-175 מיליון בני אדם מחוץ לגבולות מולדתם. כך עולה מדו"ח חדש של מחלקת האוכלוסיה של האו"ם.



יעד ההגירה המועדף ביותר הוא יבשת אירופה, בה מתגוררים 56 מיליון מהגרים, מרביתם בגרמניה, צרפת ובריטניה.



במקום השני נמצאת יבשת אסיה עם 50 מיליון מהגרים, כאשר הארצות המועדפות כיעד להגירה הן הודו, ערב הסעודית, פקיסטאן, קזחסטן, הונג קונג, איראן וישראל.



במקום השלישי ניצבת צפון אמריקה עם 41 מיליון מהגרים. ארצות הברית היא מדינת ההגירה הכי מועדפת בעולם עם כ-35 מיליון מהגרים. קרוב ל-6 מיליון מהגרים מתגוררים בקנדה.



עוד עולה מהדו"ח כי היקף ההגירה בעולם צפוי להמשיך לגדול במהלך 50 השנים הבאות בשל שינויים דמוגרפיים. ללא הגירה, נכתב בדו"ח, אוכלוסייתן של מדינות כמו קנדה, יפאן, איטליה, גרמניה וספרד צפויה היתה לרשום צמיחה שלילית והזדקנות מואצת.



הדו"ח מתייחס להשפעה הכלכלית העצומה שיש להגירה הבינלאומית ומציין כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של מדינות כמו אל סלוואדור, אריתריאה, ירדן, ניקרגואה ותימן גדל ביותר מ-10% הודות לכסף ששולחים בני אדם שהיגרו ממדינות אלה בחזרה הביתה.



עם זאת, מצביע הדו"ח גם על ההשלכות השליליות של ההגירה, הן ברמה של מתחים אתניים בין מהגרים לאוכלוסיה מקומית והן במספר הרב של בני אדם שמתים במהלך ניסיונות להגר באופן בלתי חוקי. עוד נאמר כי לכ-40% ממדינות העולם יש מדיניות שנועדה לבלום את ההגירה אליהן, מרביתן מדינות עשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully