וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון הבורסה בחר באיתי בן זאב למנכ"ל

הלל קורן

3.11.2016 / 15:47

בן זאב מכהן כראש חטיבת שוקי הון וחבר הנהלת בנק לאומי. נויבך: "בן זאב מביא עמו את התכונות והניסיון הנדרשים על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים המרובים"

איתי בן זאב. תמר מצפי, גלובס
איתי בן זאב/גלובס, תמר מצפי

דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בחר היום (ה') באיתי בן זאב לתפקיד מנכ"ל הבורסה. ועדת האיתור בראשות יו"ר הבורסה אמנון נויבך המליצה על מינויו של בן זאב בתום הליך אשר במסגרתו נבדקו מספר מועמדים לתפקיד. בן זאב יכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2017.

בן זאב יחליף בתפקידו את גל לנדאו-יערי, המנכ"לית הזמנית של הבורסה, אשר מונתה תחת יוסי ביינארט, אשר פרש מתפקידו בשל בעיות רפואיות.

בנימוקי הבחירה ציינה הוועדה את ניסיונו העשיר של בן זאב בניהול מערכות מורכבות ועתירות כח אדם, כמו גם את הבנתו הרבה בטכנולוגיות מתקדמות בשוק ההון והיכרותו העמוקה עם העולם הפיננסי הישראלי והגלובלי.

בן זאב מכהן כראש חטיבת שוקי הון וחבר הנהלת בנק לאומי ואחראי, בין היתר, על ניהול תיק הנוסטרו של הבנק בהיקף של כ-120 מיליארד שקל, ניהול המאזן של הבנק, אגף ניהול סיכונים, אגף לקוחות מוסדיים ובנקים זרים, חדרי העסקאות של הבנק, אגף תפעול ניירות הערך ונגזרים וכן על פרויקטים טכנולוגיים מורכבים. תחת ניהולו למעלה מ-500 עובדים.

לפני כן שימש בן זאב במספר תפקידים ניהוליים בכירים בתחומי הבנקאות ושוק ההון בהם בנקאי השקעות במריל לינץ' בישראל וכן בקבוצת הטכנולוגיה של מריל לינץ' בלונדון. בן זאב (41), נשוי + 4, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב ובוגר התוכנית לפיתוח מנהלים באינסיאד.

נויבך מסר היום כי "ועדת האיתור פעלה במרץ רב על מנת להביא לדירקטוריון הבורסה מועמד מוסכם אשר נבחר פה אחד. אני מאמין כי בן זאב מביא עמו את התכונות והניסיון הנדרשים על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים המרובים העומדים בפנינו, ביניהם גיבושה של ההנהלה בתום תקופה של אי ודאות, שיקום מערכת היחסים עם העובדים והוועד והגדרת היעדים האסטרטגיים לשנים הבאות ותוכניות העבודה הנגזרות מכך".

בתוך כך, הודיע יו"ר הבורסה כי בתום תקופת חפיפה מסודרת למנכ"ל הנכנס ולא יאוחר מסוף הרבעון הראשון 2017, בכוונתו להתמקד אך ורק בניהול הדירקטוריון וועדותיו ובבקרת פעילות הבורסה כיו"ר לא פעיל. נויבך הדגיש כי בינו לבין המנכ"ל הנכנס קיימות הבנות ברורות באשר לחלוקת הסמכויות והעבודה המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully