וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנטרג'י מציעה תוכנית הבראה: תחזיר לבנקים 2.3-4.9 מיליון דולר

גתית פנקס

29.10.2002 / 11:16

תנפיק לכל נושיה - שחובם מסתכם בכ-15 מיליון דולר - 50% ממנטרג'י, שתהפוך לשלד; מו"מ למכירת החברה הבת טריינט

חברת מנטרג'י הישראלית, ששרויה בהקפאת הליכים בעקבות חובות של 15 מיליון דולר, הגישה לביהמ"ש הבוקר את עיקרי תוכנית ההבראה שלה, מהם עולה כי היא תשלם לבנקים, שהם נושים מובטחים, סכום של 2.3-4.9 מיליון דולר - 17.4%-37.5% מחובה המקורי. בנוסף, היא תקצה להם מניות לפי חלקם היחסי בחוב הכולל כך שהנושים כולם - כולל הבנקים - יחזיקו ב-50% ממנטרג'י, שתהפוך להיות שלד בורסאי בנאסד"ק. כיום שווי השוק של החברה בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) הוא 580 אלף דולר בלבד.

ממה מורכבים חובותיה של החברה, העוסקת בתחום ההדרכה והלימוד מרחוק? ובכן, לחברה חוב של 12.6 מיליון דולר לבנקים שהם נושים מובטחים (בנק הפועלים, בנק לאומי והבנק הבינלאומי), ומתוכם קרוב ל-50% באג"ח להמרה. חובות החברה לבעלות מניותיה, שמרוק ודיסקונט השקעות, מסתכמים ב-350 אלף דולר ומנטרג'י התחייבה ביוני האחרון בהסכם משולש בין שמרוק ודסק"ש, והנושים המובטחים כי תיתן עדיפות לפירעון חוב זה, למרות שהן אינן נושות מובטחות.

בנוסף, למנטרג'י חובות של 650 אלף דולר לעובדים, להם שילמה רק 30% ממשכורת חודש אוגוסט ואת זו של ספטמבר לא שילמה להם כלל. זאת ועוד: למנטרג'י חוב של 14.4 אלף דולר במסגרת הסכם שגובש עם המוסד לביטוח לאומי לפרישת התשלומים ו-119.4 אלף דולר למס הכנסה ניכויים. נושים אחרים, "רגילים", שאינם בעלי מניות הם בעלי חוב של 1.4 מיליון דולר.

מהצעת תוכנית ההבראה שהוגשה היום ע"י עו"ד דורון טישמן, נאמן החברה, לביהמ"ש המחוזי בתל אביב עולה כי מנטרג'י תשלם לביטוח לאומי, מס הכנסה ולעובדיה את מלוא החוב - עד לתקרה של 70 אלף שקל לעובד (יצוין, כי לחברה 12 עובדים בלבד). לנושים הרגילים תשלם החברה 197.3-355.7 אלף דולר, סכום המהווה 11.6%-20.8% מחובם ובנוסף, תקצה להם מניות של החברה (כאמור, לפי חלקם היחסי בחוב).

בסיכום כללי, סכום המינימום שתשלם החברה לנושיה במזומן (לא במסגרת הקצאת המניות) יהיה 3.6 מיליון דולר וסכום המקסימום יהיה כ-6.4 מיליון דולר, לעומת חוב מקורי של 15 מיליון דולר. התשלומים לנושים (דיווידנד) ייעשה בכל פעם שיצטבר בידי הנאמן סך השווה ל-100 אלף דולר לפחות.

נאמן החברה בודק אפשרויות של מימוש נכסים וזכויות של החברה לצורך שיקומה. במסגרת זו, מצוין בהודעה על הגשת הסדר הפשרה ותוכנית ההבראה, הוא בוחן 2-3 הצעות לרכישות המוצר של TrainNet, ומאז ה-20 באוקטובר הוא מנהל מו"מ עם אחד המציעים. יצוין כי גורמים המקורבים לחברה מסרו בעבר כי עצירת העסקות מכיוונה של טריינט שהיו אמורות להזרים כ-2 מיליון דולר לחברה, היא הסיבה העיקרית לבעיה התזרימית שנוצרה ושהביאה את החברה להקפאת ההליכים.

בנוסף, הנאמן טישמן מעדכן כי הוא מצוי במו"מ מתקדם עם חברה אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק למכירת תוכנת LearnLink וכי מנהלי חברת מנטרג'י אינק בארה"ב מנהלים מו"מ למכירת החברה למנהלים בארה"ב (MBO). בכל הנוגע לגילת סאטקום בה מחזיקה מנטרג'י 70% (נסחרת בת"א), הנאמן מנהל עימה מגעים לקבלת דמי הניהול המגיעים למנטרג'י (כ-300 אלף דולר לשנה) ועד כה נמצאו 5 רוכשים פוטנציאליים להנפקת מניות או חוב. ההנפקה תהיה בגובה של 24 מיליון שקל וכך יוחזר למנטרג'י חלק מן ההלוואה שהועמדה לה בסך 1.8 מיליון דולר.

את תגובות הנושים העיקריים וכונס הנכסים הרשמי מקווה מנטרג'י לקבל עד מועד הדיון הבא, ה-12 בנובמבר.

פש"ר 1914/02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully