וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות ביתן מקימה רשת חרדית ומסבה סניפי מגה בעיר

אילנית חיות

7.11.2016 / 8:06

רוב סניפי שפע שוק ועשרה מסניפי יינות ביתן שפועלים בריכוזים חרדיים יוסבו לרשת חרדית חדשה. סניפי מגה בקניון מלחה ובקניון איילון יוסבו ליינות ביתן ויפעלו כסניפי דיסקאונט

פיני לנמן מול חלווה בארכה, סניף יינות ביתן חדרה. 17 באוגוסט 2016. שלומי גבאי
סניף יינות ביתן/שלומי גבאי

ל"גלובס" נודע כי ב-25 בדצמבר השנה תשיק יינות ביתן רשת שיווק חרדית שתמנה 25 סניפים.

הרשת החדשה תוקם באמצעות הסבת 11 סניפי שפע שוק ו-10 סניפים של רשת יינות ביתן למותג החדש, כאשר בהמשך ייפתחו סניפים נוספים.

ככל הידוע, טרם הוחלט תחת איזה מותג תפעל הרשת החדשה, אך כפי הנראה היא תבודל במיתוג שלה מרשת יינות ביתן.

שפע שוק הייתה בעבר תת-הרשת של מגה למרכזי אוכלוסייה חרדית ולמרכזי אוכלוסייה חלשה. במסגרת רכישת מגה, רכשה יינות ביתן גם את סניפיה הנותרים של רשת שפע שוק.

לפי התוכנית, כל סניפי שפע שוק הקיימים יוסבו לרשת השיווק החרדית חדשה, למעט שלושה: הסניפים במגדל-העמק ובקריית אתא, שיינות ביתן נדרשה עלי-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים למכור אותם בשל ריכוזיות; והסניף ברחוב שטמפפר בפתח-תקווה, שיינות ביתן מתכוונת להסב אותו למותג מגה בעיר.

בנוסף להם, יוסבו לרשת החדשה גם סניפים של רשת יינות ביתן הפועלים כיום באזורים שבהם יש ריכוזים גדולים של אוכלוסייה חרדית. מדובר בסניפים בערים אשדוד, פתח-תקווה, טבריה, עפולה, נתניה, קריית אתא ונצרת ובשני סניפי הרשת בירושלים, בשכונת נווה יעקב וברחוב ריינס - סניף שפועל לא רחוק מסניפי אושר עד ורמי לוי מהדרין.

כיום, למרות העובדה שיינות ביתן מחזיק גם כשרויות גבוהות בסניפים אלה, לפחות בחלק מהמוצרים, הרשת נמצאת בנחיתות מול רשתות חרדיות אחרות כמו אושר עד או סניפים של רשתות שיווק הממותגים כסניפי מהדרין.

האוכלוסייה החרדית מעדיפה לבצע קניות בסניפים שבהם לכלל המוצרים על המדפים יש כשרות גבוהה, וכן בסניפים שמותאמים עבורה גם במאפייני הצריכה (למשל, אריזות גדולות) וגם בלבוש העובדים. ביינות ביתן מעריכים כנראה כי הסבת הסניפים לרשת חדשה תביא לגידול במכירות באותם סניפים.

ממגה ליינות ביתן בקונספט החדש

מאז רכישת רשת מגה ממשיכה יינות ביתן להפעיל אותה תחת אותו המותג, וספק אם הדבר ישתנה בעתיד. הסיבה המרכזית היא שהרווח הגולמי בסניפי מגה בעיר גבוה משמעותית וביינות ביתן מבקשים לשמר אותו. בהיבט זה, אם הרשת תאחד בין המותגים, הדבר יביא בהכרח לבלבול אצל הצרכן.

אלא שלא כל סניפי מגה בעיר מצליחים להתמודד עם התחרות המקומית, ולכן, כפי שנודע ל"גלובס", הרשת מתכננת להסב את סניפי מגה בקניון מלחה בירושלים ובקניון איילון ברמת-גן לסניפי יינות ביתן, שיפעלו תחת הקונספט החדש של הרשת: "יינות ביתן - כל מה שטוב בשוק".

ברשת מתכננים להשקיע מיליונים בשיפוץ הסניפים על-מנת להעניק בהם חוויית קנייה ייחודית. במקביל, גם המחירים לצרכן באותם סניפים יירדו, והם יפעלו כסניפי דיסקאונט לכל דבר.

לפי הערכות, כיום השחקנית החזקה ביותר בירושלים היא רשת רמי לוי שיווק השקמה, אם כי היא סובלת בשנים האחרונות מפריחתה של רשת אושר עד שפתחה סניפים נוספים בבירה וחדרה אף למעוז המסורתי של רמי לוי - שכונת תלפיות בעיר.

ברמת-גן פועלים ממש מול סניף מגה בקניון איילון סניפים של אושר עד ושל רמי לוי שיווק השקמה. מכאן שבשני אזורים אלה יינות ביתן צריכה להביא בשורה על-מנת להתמודד עם התחרות וליהנות מהטראפיק העצום שמספקים שני הקניונים. שאלה אחרת היא האם המבקרים בקניון, שמגיעים למטרות אחרות, יישארו לערוך שם גם את הקניות השבועיות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully