וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורטל צורפה למכרז דור 3 של פרטנר

ערן גבאי

29.10.2002 / 15:05

זאת, למרות שנורטל אינה משתייכת להסכמי שיתוף הפעולה של קבוצת האצ'יסון

פרטנר החליטה לצרף את נורטל למכרז דור 3 למרות שאינה משתייכת להסכמי שיתוף הפעולה של קבוצת האצ'יסון.

לפני שבוע דיווחנו שפרטנר פירסמה הזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 משלוש ספקיות - נוקיה, אריקסון ו-NEC היפאנית. שלוש חברות אלה מקיימות שיתופי פעולה עם חברות בקבוצת האצ'יסון - נוקיה ו-NEC באנגליה ואריקסון באיטליה.

פרטנר פנתה לספקיות השונות וביקשה מהן להציע הצעות מחיר והצעות טכנולוגיות עד סוף השנה. בפרטנר מאמינים שניתן יהיה להשלים את מכרז דור 3 בחברה במהלך המחצית הראשונה של 2003.

סלקום הודיעה אף היא באחרונה על ביצוע מכרז להקמת רשת דור 3 בחברה והיא פנתה לקבלת הצעות מנוקיה, אריקסון ונורטל. אתמול הודיעה סלקום שהיא תשיק שירותי דור 3 בטכנולוגיית UMTS באופן מסחרי במחצית השנייה של שנת 2004.

פרטנר עשויה ליהנות מיתרון על פני מתחרותיה בכל הקשור להיערכות החברה להקמת תשתית דור 3 ולהיערכות לפיתוח תכנים ואפליקציות ייחודיים כתוצאה מההסכם לשיתוף פעולה עליו חתמה פרטנר באחרונה עם החברה האם שלה, האצ'יסון.

ההסכם של פרטנר עם האצ'יסון, המחזיקה בכ-42.7% ממניות פרטנר, בתחום הוצאות הרכש והפיתוח של טכנולוגיה ויישומים צפוי להוזיל משמעותית את ההשקעה של פרטנר בכניסה לדור 3 בהשוואה לזו של מתחרותיה - סלקום ופלאפון.

פרטנר תוכל לבצע רכש ופיתוח משותף של פלטפורמות ופתרונות תוכנה, חומרה, תוכן ושירותים נוספים. בנוסף היא תוכל ליהנות משיתוף פעולה עם כ-10 חברות נוספות בעולם הנמנות עם קבוצת האצ'יסון, בשיווק וקידום מכירות.

עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, סירב היום להתייחס להיקף החיסכון הצפוי לפרטנר בהיערכותה לקראת כניסת דור 3 בעקבות שיתוף הפעולה עם האצ'יסון, אך הסכים לומר שרק באחרונה חתמה פרטנר על שני פרויקטים של תוכנה, שכל אחד מהם אמור היה להיות בהיקף של כ-100 אלף דולר, במחיר של כ-10% מהעלות - דהיינו כ-10 אלף דולר לפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully