וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז מרגיע: התגובה של השחרים להודעת בן אליעזר - מוגזמת; השוק יירגע מחר לאחר אישור התקציב

אמיר טייג

29.10.2002 / 16:23

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס: המסחר הרגוע יחסית בדולר מרמז על כך שהתגובה בשחרים היא מוגזמת; "מי שמהמר נגד השקל צריך אומץ רב וצפוי לשלם מחיר יקר"



שלמה מעוז, כלכלנה הראשי של נשואה זנקס, מרגיע: "מה שקורה בשעות אלו באג"ח השקליים זו תגובת יתר להודעת יו"ר מפלגת העבודה, בנימין בן אליעזר, לגבי עזיבת המפלגה את הקואליציה. מחר יאושר התקציב בקריאה ראשונה והשוק יירגע בהתאם". מעוז מציין כי כצפוי השוק סוער השבוע לקראת ההצבעה על התקציב. "רמת אי הוודאות גדלה לקראת ההצבעה ולפיכך התנודתיות בשערים", אומר מעוז.



בשעות אלו חוזרים האג"חים מסוג שחר לרמתם בסוף יוני השנה ומשקפים תשואה של 12.3% לשנה בשחרים הארוכים ולכ-6% באג"ח הצמוד מסוג גליל.



מעוז מוסיף כי המסחר בדולר מרמז על כך שהתגובה בשחרים היא מוגזמת מאחר שנרשמות עליות קלות יחסית במטבע האמריקאי. "ברמת הריבית היום, נוכח הערבויות שישראל עשויה לקבל מארה"ב, וירידת ריבית הצפויה בארה"ב ובגוש היורו, מי שמהמר נגד השקל צריך אומץ רב וצפוי לשלם מחיר יקר", אומר מעוז.



בנק ישראל החליט שלא להעלות ריבית לקראת נובמבר למרות העלייה בציפיות האינפלציה של שוק ההון בשבוע האחרון. מעוז מעריך כי בנק ישראל החליט החלטה זו מאחר שהעריך כי התקציב צפוי לעבור בקריאה ראשונה. "אם לא יעבור התקציב, בנק ישראל לא יחכה עד המועד הבא בו מפרסם את תוכנית הריבית, אלא יפעל מיד ויעלה את הריבית לאחר שהותירה 5 חודשים ללא שינוי". ללא אישור התקציב הזעזוע יימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully