וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות הזרים נוטשים: CSFB מצטרף לגולדמן סאקס - סוגר את המשרד בישראל ומפסיק סיקור מניות ישראליות

נתן ליפסון

29.10.2002 / 16:43

כך נודע ל-TheMarker; במשרדי גולדמן סאקס בישראל הועסקו שלושה אנליסטים - אילן זיווטופסקי, אייב פינקלשטיין ושמעון לוי, ובמשרדי CSFB - אהוד הלפט ועוזרו קני גרין * גולדמן סאקס יסגור המשרד בישראל



בתי ההשקעות הזרים מאיצים את נסיגתם מפעילות בישראל: ראש מחלקת המחקר של גולדמן סאקס אדוארד מלניק כינס הבוקר את עובדי המשרד הישראלי של בית ההשקעות והודיע להם על ההחלטה לסגור אותו ובית ההשקעות השוויצי CSFB החליט לסגור את משרדו בישראל, לפטר את שני עובדיו - האנליסט אהוד הלפט ועוזרו קני גרין - ולחדול מלסקר את המניות הישראליות; כך נודע ל-TheMarker. ידיעה ראשונה על סגירת משרדי גולדמן סאקס פורסמה הבוקר ב-TheMarker.



מלניק הציע לשלושת האנליסטים שעבדו במשרד - אילן זיווטופסקי, אייב פינקלשטיין ושמעון לוי - את האפשרות לעבוד במשרדים אחרים של גולדמן סאקס מחוץ לישראל.



השלושה כיסו יחד 12 מניות ישראליות מתוך ה-20 המכוסות על ידי גולדמן סאקס. הכיסוי לחלק מהמניות יימשך, אבל עדיין לא ברור בכמה מניות מדובר. גם CSFB כיסה עד לאחרונה כ-20 מניות ישראליות.



ההודעה הבוקר באה אחרי שורה של פעולות שביצע גולדמן סאקס ותכליתן הקטנת פעילותו בישראל. תהליך זה החל עם עזיבתה של הבנקאית להשקעות שהובילה את מאמצי הבנק בישראל המשך כמה שנים, אורית פרידמן, והמשיך עם עזיבה של סוחרים, אנשי שיווק ואנשי מכירות שהיו מעורבים בפעילות בישראל ובהפסקת הסיקור של כמה מניות ישראליות, בהן בנק הפועלים ובנק לאומי.



לאחרונה הקטין גם בית ההשקעות האמריקאי גולדמן סאקס את פעילותו בישראל, בין היתר על ידי ריכוז עבודת המחקר ממשרדי החברה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully