וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לטרנספילד שלא להתקשר בהסכמים עם חברות לייצור עמודי מתח גבוה לחברת החשמל

אמיר הלמר

29.10.2002 / 17:45

הצו הוצא לבקשת חברת קדמני הטוענת כי טרנספילד, שזכתה במכרז חברת החשמל לאספקת העמודים, מפירה עימה הסכם לייצורם בשווי 1.9 מיליון דולר



ביהמ"ש המחוזי בחיפה הוציא היום צו המונע מחברת טרנספילד האוסטרלית להתקשר בהסכם עם צד שלישי כל שהוא ולהעביר לו את עבודות התכנון הייצור וההספקה של עמודי חשמל מתח גבוה 400 קילווואט המיועדים לחברת החשמל.



הצו ניתן במסגרת בקשה שהגישו חברות מפעלי מתכת קדמני וגל שט חברה לעבודות פיתוח, באמצעות עוה"ד נשיץ-ברנדס. המדובר במכרז בהיקף של כ-3.5 מיליון דולר שזכתה בו טרנספילד כאשר חלקן של קדמני וגל שט בפרויקט היה אמור להסתכם בכ-1.9 מיליון דולר.



בבקשה טוענות קדמני וגל שט כי החל משנת 1995 שימשה קדמני כקבלן המשנה של טרנספילד בביצוע עבודות לתכנון, בנייה ואספקת קונסטרוקציות פלדה, ובכללן תחנות כוח ועמודי מתח גבוה לחברת החשמל.



עוד נטען כי בחודש אוקטובר 2000 הודיעה טרנספילד לקדמני, כי בכוונתה להמשיך ולשתף עמה פעולה בביצוע פרויקטים לחברת החשמל, אם קדמני "תפעל" אצל חברת החשמל על מנת לקדם את זכייתה של טרנספילד במכרזים העומדים להיות מפורסמים על ידי חברת החשמל.



בהסתמך על התחייבות טרנספילד לקדמני, כך נטען, הפעילה קדמני את מלוא השפעתה וקשריה אצל חברת החשמל, חברי כנסת שונים, משרד התמ"ס והמוסדות והרשויות המתאימים, על מנת להבטיח שהצעת טרנספילד, הכוללת ייצור מקומי במפעלי קדמני, תזכה לעדיפות על פני הצעות הכוללות ייצור בחו"ל בלבד.



לאור ההתחייבות של טרנספילד, החלה קדמני בביצוע ההכנות לקראת ביצוע עבודות הפרויקט, וכן במו"מ לגיוס מימון וערבויות בנקאיות.



קדמני טוענת, שעם מילוי חלקה בהתחייבות וסיום פעולותיה לשם הבטחת זכיית טרנספילד בעבודות, החלה טרנספילד להעלות דרישות חסרות תום לב בניסיון לשנות את תנאי ההתקשרות, ודרשה למשל, כי קדמני תתקשר עם תאגיד בעל איתנות פיננסית בהסכם שיתוף פעולה. קדמני עמדה בדרישה זו והתקשרה בהסכם עם גל שט.



קדמני מוסיפה כי למרות שהמו"מ בין הצדדים הבשיל לנוסח הסכם מחייב וסופי לביצוע עבודות בסך 1.9 מיליון דולר, נודע למבקשות, כי בכוונת טרנספילד לנהל מו"מ עם צד ג' ולמסור לידיהם את ביצוע העבודות נשוא ההסכם. (בש"א 13480/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully