וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של פרטנר: בדיווח מתואם הרווח של החברה ב-9 החודשים הראשונים של השנה - 184 מיליון שקל

ערן גבאי

29.10.2002 / 18:55

פרטנר מדווחת נומינלית; עמיקם כהן: הרכשת לקוח תקטן ברבעון הרביעי מאחר שיצרניות המכשירים כבר החלו בהורדת מחירים משמעותית; עלות הרכשת לקוח בפרטנר גדלה הרבעון ב-7%



"ברבעון הבא נראה ירידה ב-SAC (עלות הרכשת לקוח - ע.ג) מאחר שיצרניות המכשירים כבר החלו בהורדת מחירים באחוזים נכבדים", כך אומר היום עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר .



עלות הרכשת לקוח בפרטנר גדלה הרבעון ב-7% ל-495 שקל בהשוואה לערכה ברבעון השני של השנה - 463 שקל. למעשה, עלות הרכשת לקוח עולה בעקביות מהרבעון השלישי ב-2001, אז הסתכמה ב-395 שקל.



כהן מציין שעלות הרכשת לקוח בפרטנר עולה בעקבות כניסת המכשירים החדשים לרשת פרטנר. עם זאת, טוען כהן כי מתקיימת בימים אלה מלחמת עולם אמיתית בשוק ציודי הקצה, ויצרניות המכשירים מנסות להחדיר מכשירים לשוק ולמצוא חן בעיני המפעילות הסלולריות. "הגישה של היצרניות הגדולות משתנה. אפילו הגישה של נוקיה הגדולה משתנה והיא מוכנה ללכת היום הרבה יותר לקראת המפעיל הסלולרי", אומר כהן.



כהן סירב להתייחס לרמת ההשתתפות של היצרניות בסבסוד המכשירים בשוק, אך הסכים לומר שלא מדובר באחוז זניח. ההערכות הן שסבסוד המכשירים היום נוגס במרווח הרווח של היצרן והמפעיל הסלולר, אך שלא כבעבר הוא אינו יורד מתחת לעלות המכשיר עבור המפעיל.



פרטנר הצהירה אתמול כי תסבסד 50% במחיר מכשיר סלולרי GPRS שני במשפחה. כהן אמר היום שפרטנר תצא עם מגוון רחב של "מכשירים עממיים" כבר מהרבעון הראשון של 2003. עוד אמר כהן ש"קיים סבסוד של פרטנר במכשירים, אך הוא לא גבוה".



ה-ARPU - ההכנסה הממוצעת ללקוח בחודש - של פרטנר המשיכה לגדול גם הרבעון, והיא מסתכמת ב-187 שקל ומשלימה גידול עקבי בו מאז הרבעון הראשון של השנה. גם הרבעון גייסה פרטנר מעל 90 אלף מנויים חדשים, אך בשל שינוי שיטת הספירה של מנויים חדשים לשיטה שמרנית יותר, היא דיווחה על גיוס של כ-55 אלף מנויים חדשים הרבעון.



ההישג של פרטנר הוא שלמרות הגידול החד במספר המנויים החדשים היא ממשיכה להגדיל בעקביות את ההכנסה הממוצעת למנוי שלה. עם זאת, כהן קבע היום שההכנסה הממוצעת למנוי ברבעון הרביעי תקטן.



התזרים של פרטנר הרבעון מפעילויות שוטפות, בניכוי פעילות השקעות, הסתכם ב-24.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-80 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. הירידה בתזרים נובעת בעיקר מתשלום הריבית החצי שנתית (ברבעונים הראשון והשלישי) על האג"ח הדולרי בריבית של 13% שהנפיקה החברה.



אלן גלמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, אמר היום כי ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי של השנה לא יצביעו על צמיחה נוספת בשל העונתיות (הרבעון הרביעי נחשב כחלש יותר מרבעוני הקיץ) והקשיים בכלכלה הישראלית. ההכנסות צפויות לקטון באופן מינורי, אמר גלמן, וצפויה תוספת בהוצאות השיווק והמכירה של החברה. כמו כן, גלמן ציין שגם שורות הרווח התפעולי והרווח הנקי של החברה יהיו נמוכות יותר מאלה ברבעון השלישי של השנה. עם זאת, גלמן הדגיש שפרטנר לא תעלה את רמת ההוצאות שלה.



גלמן ביקש להדגיש היום שפרטנר מדווחת את תוצאותיה נומינלית, אך אם היא היתה מדווחת דיווח מתואם, בדומה לסלקום ופלאפון, הרווח של פרטנר ב-9 החודשים הראשונים של השנה היה נאמד ב-184 מיליון שקל ולא ב-75 מיליון שקל בלבד.



פרטנר דיווחה היום על רווח נקי של 51.2 מיליון שקל ושיפור בהכנסות של 8% נוספים לכ-1.07 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה גדל אף הוא באופן בולט ל-162.4 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 138 מיליון שקל ברבעון השני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully