וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון הוציא צו האוסר על המשביר לעשות כל עסקה בזיכיונות זארה ופול אנד בר

אמיר הלמר

29.10.2002 / 19:15

הצו הוצא לבקשת דוק השקעות במסגרת ערעור שהגישה דוק לביהמ"ש העליון בקשר לזכותה לקבל תמלוגים ממכירות זארה בארץ



שופטת ביהמ"ש העליון טובה שטרסברג כהן הוציאה היום, לבקשת דוק השקעות ויוסף אמודאי, צו מניעה זמני האוסר על המשביר לצרכן לעשות כל עסקה בזיכיון המותגים זארה ופול אנד בר בישראל.



בקשת דוק ואמודאי הוגשה באמצעות עוה"ד חיים וינטרוב ואמנון עברון במסגרת ערעור שהגישה על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב שדחה תביעתה לתמלוגים מהמשביר בגין זכייתו בזיכיון זארה.



דוק ואמודאי טענו בבקשה שהגישו בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי באוקטובר 96' נחתם הסכם בין הצדדים ולפיו היא זכאית לקבל תמלוגים של 1%-2% מפדיון מכירות המותג זארה בישראל השייך למשביר לצרכן. לפני כשלוש שנים ביטלה המשביר את העסקה בטענה כי הוטעתה לחשוב כי דוק מחזיקה את הזיכיון למותג.



ביולי 2001 פסקה השופטת ברון כי המשביר היתה זכאית לבטל את ההסכם, ולכן אין היא חייבת בתשלום תגמולים לדוק. עם זאת, השופטת קבעה כי דוק זכאית לשכר עבור השירותים שסיפקה וביקשה ממנה להגיש תביעה מתוקנת. דוק לא הסכימה לפסיקה ועירערה לבית המשפט העליון, אך הערעור עדיין לא נדון.



כאמור היום פנתה דוק לביהמ"ש העליון שם נדון ערעורה לסעד זמני במעמד צד אחד וביקשה צו מניעה זמני כנגד המשביר וזאת לאור ההתפתחויות האחרונות והשינוי לרעה במצבו של המשביר.



דוק טוענת כי לאור מצבה הקשה של המשביר והיות והנכס היחידי שלה הינו זיכיון זארה הרי מכירתו של הזיכיון עלול לסכל כל סיכוי של דוק לממש את פסק הדין.



דוק טוענת כי מבדיקה שערכה לאחרונה התברר כי המשביר לצרכן שיעבד בראשית חודש מאי השנה את מניותיו בחברה בעלת הזיכיונות במותגים זארה ופול אנד בר לטובת בנק לאומי.



דוק מוסיפה כי הדבר עומד בניגוד לתצהירו של סמנכ"ל הכספים של המשביר שאול כצנלסון, שניתן בבקשה לצו מניעה בבית המשפט המחוזי לפיו אין בכוונת המשביר למכור בשלב זה את זיכיון זארה.



עוד טוענת דוק כי ידיעות רבות שהתפרסמו בעיתונים בימים האחרונים מעידים כי הרשת פועלת למכירת הזיכיונות וכי לא נותרה לה לפיכך ברירה אלא לפנות ולבקש את צו המניעה.



דוק בבקשתה מציינת כי היא מוכנה שלא יוצע צו המניעה בתנאי שהמשביר תפקיד בחשבון נאמנות סך של 4% מתמורת מכירת הזיכיונות לשם הבטחת תוצאות הערעור.



שופטת ביהמ"ש העליון כאמור נעתרה לבקשת דוק, הוציאה צו מניעה זמני והורתה למשביר להגיש תגובתה בתוך 7 ימים. לאחר מכן תינתן החלטה בבקשה. (ע"א 7553/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully