וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד ביטחון הצרכנים מכה בוול סטריט; נורטל צוללת ב-15%; אפלייד מאבדת 6.5%

יהודה שויצר

29.10.2002 / 23:12

מדד המוליכים למחצה מאבד 5.5%; BP יורדת ב-7% לאחר שהורידה תחזיות תפוקה; חברת התקשורת קווסט נופלת ב-6.5%



ירידות השערים בוול סטריט הוחרפו עם פרסום נתוני מדד ביטחון הצרכנים שאיכזב. המדד נפל לשפל העמוק ביותר מאז 1993, והיה נמוך מהתחזיות. את הירידות מובילות מניות הטכנולוגיה בראשן ציוד התקשורת השבבים. מדד המוליכים למחצה יורד ב-5.5%; מדד הנאסד"ק רושם ירידה של 2.5%.



מדד ביטחון הצרכנים קרס באוקטובר לרמה הנמוכה מזה תשע שנים, באחד הסימנים המדאיגים להיחלשותו של המגזר השומר על כלכלת ארה"ב משיבה למיתון חוזר. רמתו של המדד באוקטובר היתה 79.4, לעומת 93.7 בספטמבר. הנתון היה חלש בהרבה מהתחזיות, שצפו ירידה ל-90. בעקבות פרסום הנתונים נפל הדולר ל-123.2 ין והיורו התחזק ל-98.37 סנט.



מניות השבבים רושמות ירידות חדות בהובלת אפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד ייצור המוליכים למחצה הגדולה בעולם, שמאבדת 6.5%. AMD יורדת בשיעור דומה ואינטל משילה כ-4%.



חברת התקשורת קווסט (סימול Q) נופלת ב-6.5% לאחר שהודיעה כי היא מתכננת לרשום מחיקה של 35 מיליארד דולר כנגד נפילה של שווי נכסים. 24 מיליארד דולר יימחקו כנגד מוניטין וכ-10.8 מיליארד דולר כנגד נכסים מוחשיים - כולל רשת הסיבים האופטיים העצומה של החברה.



מניות ציוד התקשורת צוללות בהובלת נורטל שמאבדת 15%; סיינה רושמת ירידה של 10%.



AOL יורדת ב-4% לאחר שדווח כי סטיבן קייס, יו"ר AOL טיים וורנר , מחברות המדיה הגדולות בעולם, אמר למנהלים בכירים בחברה כי הוא חושב "לקחת בחזרה" את אמריקה אונליין, באמצעות ספין אוף. אם יתבצע מהלך כזה, יהיה בכך משום הודאה בכשלון המיזוג הגדול בהיסטוריה של תאגידי ארה"ב. קייס היה נתון בחודשים האחרונים תחת לחץ עז וביקורת נוקבת בשל הנסיגה בעסקי אמריקה אונליין וחשדות לאי סדרים חשבונאיים.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל נסחרת בניגוד למגמה במדד הדאו ועולה ב-2.2% לאחר שדיווחה היום על עלייה ברווחיה ברבעון הכספים הראשון שלה, שהסתיים בספטמבר, הודות למכירות ערות של כמה ממוצריה - בהם מברשת השיניים החשמלית קרסט ספינברש ותרופת האקטונל לטיפול באוסטאופורוסיס - והגדלת נתח השוק שלה, אשר פיצו על המשך ההאטה בכלכלה.



דו"ח מאכזב של BP , חברת הנפט הענקית, שולח את החברה לירידה של 7% במחזור עצום. החברה רשמה ירידה של 13% ברווח הרבעון ל-2.29 מיליארד דולר. כמו כן, הורידה BP את תחזית תפוקת הנפט לשנה.



אומניקום (סימול OMC), קבוצת הפרסום השלישית בגודלה בעולם, ללא שינוי לאחר שדיווחה היום על שיפור בשורה התחתונה והעליונה ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על גידול של כ-11% ברווחיה ברבעון לעומת השנה הקודמת - בהתאם לתחזיות האנליסטים - הודות להתאוששות שנרשמה בענף הפרסום בארה"ב.



ענקית המחשבים IBM (סימול IBM) הודיעה היום כי מנכ"ל החברה, סמואל ג'יי פאלמיסאנו, ימונה גם למשרת יו"ר החברה במקומו של לואיס גרסטנר ג'וניור, שיפרוש ב-31 בדצמבר. מניות החברה יורדות ב-2%.



קבלת פנים חמה לפלטינום, חטיבת הביטוח המשנה של חברת הביטוח סנט פול (סימול SPC), ביומה הראשון בוול סטריט. החברה, שגייסה אתמול 675 מיליון דולר בהנפקה ציבורית ראשונה, עולה ב-9% על רקע הערכות המשקיעים כי העלייה בפרמיות הביטוח תתורגם לרווחים. פלטינום, הרשומה בברמודה ונסחרת בבורסת ניו יורק תחת הסימול PTP, מכרה 30.04 מיליון מניות תמורת 22.5 דולר המניה, בהתאם לטווח המחירים הצפוי של 22-23 דולר, לפי בנק ההשקעות גולדמן סאקס אשר סייע בניהול מכירת המניות. מניות החברה נסחרות כעת סביב המחיר 24.5 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully