וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברייטמן אלמגור נגד ליובושיץ קסירר ולהיפך

גתית פנקס

29.10.2002 / 19:29

בקליקסופטוור מסרבים להרחיב בדיבור עד ה-7 בנובמבר, מועד פרסום הדו"חות; בינתיים מתברר כי ברייטמן אלמגור יעץ לקליקסופטוור להחליף את משרד ליובושיץ קסירר; את ההחלטה לשכור אחר כך את ברייטמן, החברה כבר קיבלה בעצמה



"החברה תספק פרטים נוספים ביום פרסום הדו"חות ולא לפני" - זוהי התגובה הרשמית של דוברי קליקסופטוור. אם כך, עד ה-7 בנובמבר, המועד בו קליקסופטוור הישראלית תפרסם את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של השנה, היא אינה מתכוונת להרחיב את הדיבור אודות ההודעות הקשות שפירסמה בשבוע שעבר, שכללו החלפת משרד רואי החשבון שלה, עזיבת סמנכ"ל הכספים ותיקון לאחור של דו"חותיה הכספיים.



לאור זאת, המקור היחיד שיכול לשפוך בכל זאת אור הוא הדיווח של החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית. יצוין, כי רק אתמול החברה שיגרה לרשות מסמך ראשון המדווח על השתשלות העניינים, לראשונה.



"כפי שהודענו ב-21 באוקטובר, וועדת הביקורת של החברה ערכה בדיקה של התוצאות הכספיות שלנו ל-2000 ו-2001 ולששת החודשים הראשונים של 2002", אומרת החברה, "ועל בסיס בדיקה זו הוחלט להמליץ לבעלי המניות של החברה לשחרר את פירמת ליובושיץ קסירר כרואי החשבון של החברה ולהעסיק את ברייטמן אלמגור במקומם כרואי החשבון החדשים".



כעת מתברר כי לשנת 2000 ההכנסות היו 13.3 מיליון דולר ולא 15.7 מיליון דולר; ההפסד הנקי היה 14.9 מיליון דולר ולא 13 מיליון דולר וכל זאת בעקבות המדיניות המתירנית כביכול של הכרת ההכנסות שהומלצה לחברה על ידי ליובושיץ קסירר. יצוין, כי אצל ליובושיץ סירבו בתוקף לשפוף פרטים על התעלומה, גם במחיר זה שקליקסופטוור מבקרת את המלצותיה והחלטותיה של החברה באופן חד צדדי. ליובושיץ, במסגרת תהליך המיזוג עם קוסט, פורר, גבאי, שייכת כעת לרשת ארנסט אנד יאנג. לפני כן, היא היתה נציגת פירמת ארתור אנדרסן, שקרסה לאחר פרשת אנרון.



קליקסופטוור היא אחת ההנפקות הפחות מוצלחות בקרב החברות הישראליות בוול סטריט. ביוני 2000 החברה גייסה 32 מיליון דולר לפי מחיר של 7 דולרים למניה וכיום המניה נסחרת במחיר של 25 סנט בבורסת הנאסד"ק Small Cap - מחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-6.5 מיליון דולר בלבד. למעשה, רק בשבוע הראשון להיותה של החברה ציבורית היא רשמה תשואה חיובית (הגיעה למחיר של 8.7 דולרים), ואולם בסיום השבוע היא כבר דשדשה ברמה של 4 דולרים למניה. כל מי שהיה בתקופת חסימה על המניות - וזה כל אלה שהיו משקיעיה טרם ההנפקה - לא יכול היה כמובן לממש מניות. מאז הנפקתה שרפה החברה 23 מיליון דולר ובקופתה נותרו 8.9 מיליון דולר בסיום הרבעון השני.



ב-2001 הכנסותיה של קליקסופטוור, אליבא דברייטמן אלמגור, היו 17.3 מיליון דולר ולא 18.2 מיליון דולר וההפסדים היו 8.9 מיליון דולר ולא 9.1 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2002 מסתבר כי ההכנסות היו 7.1 מיליון דולר ולא 8.3 מיליון דולר וההפסד נותר ברמה זהה: 3.7 מיליון דולר.



"במהלך השנתיים האחרונות לא היו לנו כל חילוקי דעות עם ליובושיץ קסירר בשום צורה, ואם היו, הם נפתרו לשביעות רצונה של חברת ליובושיץ קסירר. אם לא כך היה המצב, הרי שעל הפירמה היה לדווח על כך במסגרת דו"חותינו הכספיים", כותבת קליקסופטוור ל-SEC. החברה טוענת כי לא התייעצה עם משרד ברייטמן אלמגור (מרשת דלויט טוש) במהלך השנתיים הללו בשום אספקט הקשור לביקורת תוצאותיה הכספיות.



וכאן מגיע הטוויסט בעלילה: מסתבר, כי משרד ברייטמן אלמגור ויועץ עצמאי אחר שימשו כ"יועצים חיצוניים של וועדת הביקורת של החברה". השירותים להם נשכר משרד ברייטמן אלמגור: לבצע חקירה בחברה בנוגע להכרה בהכנסות מתוכנה שנעשו על ידי החברה ועל ידי החברה הבת שלה באנגליה ב-2000 ו-2001 ולבדוק את עבודת היועץ החיצוני הנוסף בכל הנודע לביקורת בארה"ב. באופן מקרי או שלא, הביקורת של ברייטמן אלמגור העלתה שיש למעשה לתקן לאחור את הדו"חות, מה שהביא להחלפה המיידית של ליובושיץ קסירר.



ליובושיץ קסירר טענו מנגד, כי הם עומדים עדיין מאחורי ביקורת הדו"חות וכי הם נערכו כהלכה, אולם קליקסופטוור כבר הודיעה שתתקן הדו"חות לאחור ותמליץ לבעלי מניותיה להחליף את ליובושיץ קסירר. בנובמבר תכנס קליקסופטוור אסיפת בעלי מניות כדי למנות בה את ברייטמן אלמגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully