וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ירדה ב-3.8%; ירידות שערים חדות בכל המגזרים

יהודה שויצר

29.10.2002 / 19:26

מניית ויוונדי צללה ב-9.3%; BP נפלה ב-7.2% במחזור עצום לאחר דו"ח מאכזב; אורנג' איבדה 10%; ירידות במניות השבבים



ירידות השערים בבורסות אירופה החריפו לקראת תום המסחר על רקע הירידה החדה במדד ביטחון הצרכנים בארה"ב. ירידות השערים הקיפו את כל המגזרים, כאשר מניות הטלקום והנפט הובילו את המגמה השלילית. בלונדון ירד מדד ה-FTSE בשיעור חד של 3.8%; מדד ה-CAC 40 איבד 5%.



דו"ח מאכזב של BP, חברת הנפט הענקית, הוסיף למועקת השווקים. BP נפלה ב-7.2% במחזור מדהים של 193 מיליון מניות - פי שלוש מהממוצע של החברה. BP נפלה לאחר שרשמה ירידה של 13% ברווחי הרבעון ל-2.29 מיליארד דולר. כמו כן, הורידה BP את תחזית תפוקת הנפט לשנה. ירידות נרשמו בקרב יתר חברות הנפט: של ירדה ב-5.7% וטוטאל פינה השילה 4.5%.



מניית ויוונדי צללה ב-9.3% לאחר שקיבלה ארכה של חודש מבימ"ש מסחרי באירופה להעניק הצעת רכש נגדית לרכישת מניות סגטל. ויוונדי, BT ו-SBC קיבלו מוודאפון הצעת רכש למניות חברת הטלקום הצרפתית, אך ויוונדי מתנגדת להשתלטותה של וודאפון על האחזקות.



מימושים הובילו לירידות שערים במניות הביטוח והבנקים: פרודנשל ירדה ב-5.5%; לוידס איבדה 3.3%; ואליאנץ רשמה ירידה של 5%.



במניות הטלקום נרשמו ירידות חדות, כשאת המגמה השלילית הובילו ענקיות הסלולר וודאפון ואורנג' שירדו ב-6% וב-10% בהתאמה. פראנס טלקום רשמה ירידה של 7%.



מניות השבבים ירדו בשיעור חד לאחר שקבוצת WSTS - World Semiconductor Trade Statistics העריכה כי מכירות המוליכים למחצה יעלו ב-17% בשנת 2003, לעומת תחזית קודמת לעלייה של 22%. אינפיניון ירדה ב-12%; STM רשמה ירידה של 9%. מפתחת טכנולוגיית השבבים בוקהם טכנולוג'י ירדה ב-6% לאחר שפירסמה דו"חות רבעוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully