וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן ברדיצ'ב, נאמן פויכטונגר תעשיות, מבקש מביהמ"ש לאשר לו תשלום ביניים של 25 אלף דולר לחודש

גולן פרידנפלד

29.10.2002 / 18:12

מהבקשה עולה כי שכרו של ברדיצ'ב לחודש אוגוסט, כפי שנגזר מהכנסות החברה בתקופת הקפאת ההליכים, הוא כ-230 אלף שקל



חן ברדיצ'ב, הנאמן והמנהל המיוחד של פויכטונגר תעשיות, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בקשה לאישור תשלום ביניים בגין שכר טרחה בהיקף של 25 אלף דולר לחודש בתוספת מע"מ. הנאמן דורש, באמצעות עורכת הדין ניצה פוזנר ועורכת הדין רווית הוף, לשלם לו את הסכום האמור בגין כל אחד מהחודשים אוגוסט וספטמבר בהם שימש נאמן של קבוצת פויכטונגר.



בבקשה מציין ברדיצ'ב כי עם כניסתו לתפקיד פעל באופן אינטנסיווי לשם ייצוב עסקי החברה ואשכול החברות שבשליטתה. בין הפעולות שנקט: גיבוש מתווה למכירת דבוקת השליטה בחברה, ניהול משא ומתן עם משקיעים פוטנציאלים וניתוח הצעותיהם, משאים ומתנים עם לקוחות וספקים, בחינת ערבוית ועסקות שבוצעו שלא במהלך העסקים הרגיל של הקבוצה, והתערבות פעילה בניהול החברות.



בבקשה מציינות עורכות הדין כי המקדמות המבוקשות על ידי הנאמן אין בהם כדי להעלות על שכר הטרחה אשר ייקבע למנהל המיוחד על בסיס רבעוני. בתקופה שממועד צו הקפאת ההליכים ועד לסוף אוגוסט השנה הסתכמו התקבולים של פויכטונגר בכ-19.3 מיליון שקל, ולפיכך שכר הטירחה על סך של 230 אלף שקל בתוספת מע"מ.



שכרו של ברדיצ'ב חושב על פי מדרגות התשלום שנקבעו בתקנות החברות. על פי החוק, קיימת תקרה לתשלום למנהל המיוחד והיא נגזרת כאמור מהיקף ההכנסות שנתקבלו במזומנים בתקופת ההקפאה. מ-350 אלף השקלים הראשונים זכאי הנאמן לקבל 5%, מ-735 אלף השקלים הנוספים זכאי הנאמן ל-4%, מ-1.47 מיליון שקל הנוספים הוא זכאי ל-3%, מ-2.2 מיליון שקלים הבאים הוא זכאי לקבל 2%, מ-4.4 מיליון שקלים נוספים הוא רשאי לקבל 1%, מ-14.7 מיליון השקלים הנוספים הוא זכאי ל-0.5% ומכל שקל נוסף מעל הסכומים האמורים זכאי המנהל המיוחד לתשלום של 0.2%.



בנוסף לשכר הטירחה מבקש ברדיצ'ב מבית המשפט לאשר לו תשלום הוצאות בהיקף של 5,000 שקל לחודש.



לשם השוואה נציין כי בית המשפט אישר לשלם לצבי יוכמן, המנהל המיוחד של חברת תבל, שכר טירחה בעלות של 50 אלף דולר לחודש בתוספת מע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully