וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מכה שוב: רווח של 96 מיליון דולר ברבעון השלישי - 71 סנט למניה, 3 סנט מעל ממוצע תחזיות האנליסטים

אמיר טייג

29.10.2002 / 7:32

ההכנסות צמחו ב-25% והסתכמו בכ-631 מיליון דולר בעקבות השקה של חמישה מוצרים חדשים; מכירות הקופקסון ברבעון צמחו ב-51% לכ-144 מיליון דולר * מריל לינץ': תרומת האוגמנטין לרווח עשויה להגיע עד 50 סנט למניה ב-2003 * פרשנות: טבע - בדרך ל-100?



מאת אמיר טייג ואלי דניאל



ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , מדווחת על המשך הצמיחה בהכנסותיה וברווחיה. הרווח הנקי של החברה צמח ברבעון השלישי של השנה ב-21% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם בכ-96 מיליון דולר או 71 סנט למניה. מכירות החברה הגנרית הגדולה בעולם הסתכמו ב-631 מיליון דולר, גידול של 25% בהשוואה לתקופה המקבילה. בכך מכה שוב החברה את ממוצע תחזיות הרווח והמכירות של האנליסטים, אשר עמדו ערב הדו"חות על רווח של 92 מיליון דולר (68 סנט למניה) ומכירות של 592 מיליון דולר.



"תוצאותינו הכספיות החזקות מדגימות שוב את יכולתנו לממש אסטרטגיה של צמיחה תוך שמירה על רווחיות. המשכנו להרחיב את ההובלה של טבע בשווקים הגנריים באירופה ובארה"ב בעוד מכירות הקופקסון המשיכו להתרחב בשוק הטרשת הנפוצה העולמי", כך אומר ישראל מקוב, מנכ"ל החברה.



מקוב מוסיף כי ממשלות רבות בעולם ממשיכות לחפש דרכים להקטין את הוצאות הבריאות התופחות, ולפיכך, על רקע זה השוק הגנרי צפוי להמשיך ולצמוח. יש לצין כי לפני כשבוע נשיא ארה"ב התבטא בנושא והציג דעה חיובית לגבי תהליכים חוקיים אשר תפקידם לעודד את שוק התרופות הגנריות. "אני בטוח כי מגמת השינויים החוקיים בשוק התרופות העולמי, בשילוב עם יתרונותיה התחרותיים של טבע, ימשיכו להזין את הצמיחה המואצת של החברה גם בעתיד", אומר מקוב.



המכירות הגלובליות של הקופקסון, התרופה האתית אותה מייצרת טבע לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה, המשיכו לצמוח גם ברבעון החולף במונחי מכירה לשוק. מכירות אלה הסתכמו בכ-144 מיליון דולר, גידול של כ-51% בהשוואה לרבעון המקביל.



באשר לתזרים המזומנים של החברה, הרי שבמהלך הרבעון השלישי הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בכ-92 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים מפעילות בסך של 130 מיליון דולר ברבעון השני ו-103 מילון דולר ברבעון הראשון של השנה. מתחילת השנה הסתכם תזרים המזומנים של החברה ב-325 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים של כ-273 מיליון דולר בשנת 2001 כולה.



סיכום תוצאות טבע בתשעת החודשים הראשונים של השנה מראה כי הכנסות החברה הסתכמו בתקופה זו בכ-1.75 מיליארד דולר, כ-16% יותר מההכנסות בסך של 1.51 מיליארד דולר שנרשמו בתקופה המקבילה. יש לצין כי דו"חות הרבעון השלישי כוללים לראשונה שתי חברות, טבע קלסיקס הצרפתית ופיין כימיקלס האיטלקית, שנרכשו לאחרונה.



השורה התחתונה של טבע מצביעה על רווח של כ-274 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, גידול של כ-38% בהשוואה לרווח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001. הרווח למניה בתקופה זו (בדילול מלא) עומד על 2.04 דולרים, גידול של 41% לעומת רווח למניה של 1.45 סנט שנרשם בתקופה המקבילה.



בנוסף, בטבע מציינים כי הומלץ לדירקטוריון החברה לחלק דיווידנד במזומן בגין הרבעון השלישי של שנת 2002, בשיעור של 43 אגורות למניה (כ-9 סנט), בדומה לדיווידנד שחולק בגין כל אחד משלושת הרבעונים הקודמים. יש לצין כי זהו הרבעון העשירי ברציפות בו מחלקת החברה דיוודנד, אשר מסתכם (כולל הדיווידנד שהוכרז היום) ב-72 סנט למניה.



צבר המוצרים הגנריים של טבע בארה"ב כולל נכון לתום הרבעון כ-59 בקשות לאישור תרופות, אשר ל-14 מהן כבר ניתן אישור טנטטיווי. היקף המכירות של תרופות אלה, במונחי המוצר המקורי, מגיע לכ-27 מיליארד דולר. כ-41 תרופות מתוך צבר המצורים של החברה הוגש תחת סעיף המאפשר לחברה בלעדיות של 180 יום בשיווקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully