וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות הפצה בדיפלומט ובאסם-נסטלה פוגעות במכירותיהן

אילנית חיות

10.11.2016 / 8:17

מאז החגים חסרים בנקודות מכירה רבות מוצרים של אסם ושל דיפלומט. לדברי קמעונאים, הסחורה נמצאת במרלו"ג, אך לחברות חסרים עובדים שיעמיסו אותה על משאיות. אסם: "מיעוט ימי העבודה באוקטובר יצר קושי במתן מענה לביקושים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצרי דיפלומט/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברות דיפלומט ואסם-נסטלה סובלות מבעיות הפצה חמורות הגורמות למחסור במוצרי החברות בנקודות מכירה רבות - כך טוענים קמעונאים שעמם שוחח "גלובס". עוד נטען כי בעיות ההפצה בשתי החברות החלו עוד בתקופת החגים, אך הן נמשכות עד עתה.

לדברי קמעונאי, "בתקופת החגים יש תמיד בעיות הפצה, ולכן היו גם בעיות באסם-נסטלה, אבל אנחנו רואים שהבעיה נמשכת כבר ביציאה מהחגים ועד עכשיו. חסרה הרבה סחורה בסניפים. אני מבין שבחלק מהזמן המשאיות של אסם-נסטלה עומדות במרלו"ג וממתינות שיעמיסו עליהן סחורה, אבל אין להם מספיק מלקטים".

- מה אמרו לכם באסם-נסטלה בעניין?

"בהתחלה תירצו את זה בחגים, אבל עכשיו הם כבר מודים שיש להם בעיה בליקוט".

אותו קמעונאי מוסיף כי "בדיפלומט הבעיה היא בכל הארץ, הם היו מפיצים סחורה לפחות אחת בשבוע לסניפים, וגם שם אני מבין שיש להם בעיה חמורה בליקוט הסחורה".

לדברי קמעונאי אחר, "חברת דיפלומט לא מתפקדת ולא מצליחה לספק סחורה. דיפלומט הייתה חברת ההפצה מספר אחת בארץ, ומעולם לא נתקלנו בתופעות האלה".

- מה נאמר לכם בדיפלומט?

"הם טוענים בתוקף שיש להם פשוט יותר עבודה, אבל להערכתי יש להם בעיית כוח-אדם קשה. גם לאסם-נסטלה יש קשיים, והם לא מצליחים לספק את כל ההזמנות. כשאסם חנכה את המרלו"ג החדש, הם אמרו שהוא יכול ללקט פי שניים סחורה".

- בעיות ההפצה פוגעות בשתי החברות?

"בהחלט. יש מצבים שהמדפים ריקים. אפילו בחטיפים, ששם אסם מאוד מקפידים, יש בעיות".

מקור בסביבת אחת החברות מאשר ל"גלובס" כי ישנה בעיית הפצה קשה הפוגעת במכירות. לדבריו, "הכול נכון. יש שינוי מהותי בהרכב ההזמנות מאז שרשת מגה התמוטטה. תמהיל השוק השתנה מלקוחות גדולים שמזמינים סחורה למרכזים לוגיסטיים, ללקוחות קטנים שמבקשים אספקה לחנות בודדת. זה שינוי מהותי מבחינה תפעולית.

"החברה נדרשת לגייס כוח-אדם ולרכוש עוד משאיות. זה מורכב, קשה ויקר, אם כי המחיר הוא לא הפקטור. הפקטור הוא כוח-אדם מיומן. כוח-אדם שעובד בעבודות כפיים הולך ונעשה יותר ויותר נדיר, והאיכות שלו הולכת ויורדת. כשלקוחות רשת רביעית גדלים על חשבון מגה, זה משנה את פני הלוגיסטיקה".

מאסם-נסטלה נמסר בתגובה: "במהלך חודש אוקטובר נוצרו ביקושים גבוהים מאוד למוצרי אסם. מיעוט ימי העבודה בחודש זה יצר קושי במתן מענה לכך. אסם פועלת במלוא הכוח על-מנת לענות על הביקוש הרב למוצרי החברה".

מדיפלומט נמסר בתגובה: "זה כמה חודשים אנו חווים עלייה בביקוש למוצרינו, ובעיקר מלקוחות הדורשים אספקה ישירות לחנויות. לאור זאת ובשל חודשי החגים בהם היו מעט ימי עבודה, נוצרו עיכובים באספקה לחלק מלקוחותינו".

  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully