וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CSFB פיטר כ-20% מכלל בנקאי ההשקעות בחברה

יהודה שויצר

29.10.2002 / 21:30

גורם מקורב לחברה: הקיצוץ הוא חלק מתוכנית החברה לצמצם שורותיה ב-5%-7%; צפוי לפטר כ-1,750 עובדים; המהלך נועד לחסוך לחברה כ-500 מיליון דולר בעלויות * CSFB סוגר את המשרד בישראל



בית ההשקעות CSFB פיטר 20% מכלל בנקאי ההשקעות שלו, כך מסר לרויטרס אדם המקורב לחברה. בתחילת החודש מסרה החברה כי בכוונתה לקצץ כ-5%-7% מכלל כוח העבודה, המסתכמים ב-1,750 משרות. אותו גורם מציין כי בעוד שבמחלקות מסוימות הקיצוץ היה צנוע בלבד, מחלקת ההשקעות ספגה, כאמור, את הקיצוץ האגרסיווי ביותר.



מהלך הקיצוצים של CSFB, שנועד לחסוך לחברה כ-500 מיליון דולר בעלויות, אינו זר לעולם בנקי ההשקעות, שבשנתיים האחרונות צומצם בשיעור ניכר. מחלקה נוספת ששילמה את מחיר השפל הכלכלי היתה מחלקת המחקר, שצומצמה ב-20% ל-400 עובדים.



השבוע נמסר כי גולדמן סאקס צפוי לקצץ 800 משרות בתחום בנקאות ההשקעות באירופה. בנפרד, דיווח "דיילי טלגרף" כי סלומון סמית ברני, בנק ההשקעות של סיטיגרופ, יפטר כ-80 עובדים ממשרדו בלונדון.



המיתון הקשה בתחום בנקאות ההשקעות היכה קשות ברווחיהם של השחקנים הגדולים והקטנים בענף כאחד. לאחר מהלך התרחבות עצום בשלהי שנות התשעים, נבלמה יכולתם של הבנקים לצמוח עם נפילת שוק המניות, הקיפאון בשוק ההנפקות וההאטה הקשה בשוק המיזוגים. כתוצאה מכך קיצצו בנקים רבים אלפי משרות. מתחילת השנה קוצצו כ-60 אלף משרות בענף בנקאות ההשקעות, בעקבות המשבר הקשה בענף.



הפגיעה בעסקיהם של הבנקים הקיפה תחומים רבים. לפי הערכות, צפויים בנקי ההשקעות בצפון אמריקה ואירופה לרשום השנה מחיקות של 130 מיליארד דולר בגין הפסדים על הלוואות. הפסדי הענק עלולים להביא לגל נוסף של קיצוצים נרחבים בענף.



לפי הערכות צפוי כוח האדם בתחום בנקאות ההשקעות לעבור קיצוץ של 10%-15%, שחלקו יתבצע באירופה, ומרביתו בניו יורק ואסיה. מריל לינץ', הברוקר הגדול ביותר בארה"ב, שוקל קיצוצים של 250-300 משרות בחטיבת בנקאות ההשקעות, דיווח "ניו יורק פוסט". אם יתממש, יהיה זה סבב הפיטורים השישי בחברה מאז תחילת המפולת בשווקים ב-2000. עד כה קיצץ מריל 17,400 משרות, 25% מכוח העבודה.



בנק ההשקעות מריל לינץ', אשר פיטר בשנה הקודמת כ-20% ממצבת עובדיו, עשוי לבצע קיצוצים נוספים בכוח העבודה שלו, כך דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". הבנק עשוי לפטר עד 2,000 עובדים בעקבות הירידה בהכנסות מעסקי המיזוגים והרכישות ונפילת שוקי המניות, אמרו מקורות המקורבים לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully